کد خبر: ۲۰۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۲

افزايش خودكفايي و توسعه محصولات، بدون اتكا به ارز نفتي

به گزارش خبر خودرو ، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو اعلام کرد: برنامه راهبردي اين گروه صنعتي در سال حماسه سياسي و اقتصادي بر مبناي عدم استفاده از ارزنفتي، توليد صادرات محور، افزايش خودکفايي در ساخت قطعات ترسيم شده است.   

مهندس جواد نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در بازديد از نحوه ارائه خدمات رساني به مسافران نوروزي در طرح امداد خودرو ايران با بيان اين مطلب گفت: درسال 92، ايران خودرو بخش زيادي از  نياز ارزي خود را براي برنامه هاي توليد و طرح توسعه اي خود از ارز حاصل از صادرات و بدون اتکا به ارزنفتي تامين خواهد کرد.

وي با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر تسهيل شرايط براي مسافران نوروزي، اظهار داشت: گروه صنعتي ايران خودرو تمام امکانات فني و خدمات رساني خود را براي تحقق فرمايشات معظم له در طرح امداد نوروزي بکار گرفته است.

مهندس نجم الدين از عملکرد امداد خودرو ايران در ارائه خدمات مطلوب و بهينه به مسافران نوروزي تقدير کرد و افزود: امداد خودرو ايران بايد به سمت خود اتکايي و افزايش بيشتر رضايت مشتريان و ارائه خدمات سرويس دوره اي گام بردارد.

وي تاکيد کرد: امداد خودرو ايران بايد نظرات مشتريان را به بخش طراحي و توسعه محصول ارائه دهد تا به مرورنياز به  خدمات امدادي کاهش يابد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: در سال91 صادرات اين شرکت 105 درصد افزايش يافت که از ارز حاصل از آن به جاي ارز نفتي استفاده کرديم.

وي افزود: سال گذشته صنعت خودروي کشور دچار مشکلات متعددي شد که بخشي از آن ناشي از تحريم ها بود اما اين وضع باعث شد آبديده شويم و بتوانيم خودکفاتر به فعاليت خود ادامه دهيم.

مهندس نجم الدين اضافه کرد: تمرين کرديم که از ارز حاصل از درآمد نفت استفاده نکنيم که اين ازثمرات اقتصاد مقاومتي است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: پس از 23 سال شرکت پژوي فرانسه به علت تحريم ها ارتباط خود را با ايران خودرو قطع کرد ولي ما توانستيم بدون کمک اين شرکت، به فعاليت و توليد خود ادامه دهيم و نخستين بار بدون کمک پژو، بيش از 450 هزار دستگاه خودرو توليد كرديم.

وي افزود: همچنين سال گذشته موفق شديم پژو 206 را ساخت داخل نماييم.

مهندس نجم الدين اضافه کرد: در سال 91 خودروي جديد رانا را نيز به توليد انبوه رسانديم و به سرعت آن را تجاري کرديم به طوري که ميزان توليد آن به 250 دستگاه در روز رسيد که رکوردي بي سابقه در صنعت خودرو کشور است.

وي در مورد کيفيت خودروهاي توليدي هم گفت: هرچقدر کيفيت خودروي توليدي و خدمات پس از فروش آن افزايش يابد نياز به خدمات امدادي کمتر مي شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"