کد خبر: ۲۲۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۲

مزدا يدك پيشرو در استفاده از فناوري در سال 1392

به گزارش خبرخودرو ، مدير عامل شركت مزدا يدك به کسب "لوح تقدیر شرکتهای بهره ور " توسط شرکت مزدا یدک در چهارمين جشنواره ملي بهره وری اشاره کرد و اظهار داشت: در این جشنواره 1067 شرکت حضور داشتند که شرکت مزدا یدک در حوزه صنعت خودرو، تنها شرکتی بود که موفق به کسب لوح تقدیر شرکتهای بهره ور در سال 1392 گردید. در اين زمينه پروژه بهمن کارت به جهت بهره وری و قابلیت تعمیم و تخصیص به سایر صنایع، جزء پروژه های برتر برگزیده شد.

مهندس محمدرضا بابائي در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو به توضیح در خصوص پروژه بهمن کارت پرداخت و اظهار داشت : بهمن کارت یک کارت الکترونیکی شتابی با آرم و لوگوی گروه بهمن است. این کارت از جمله ارکان اصلی در ارایه خدمات گارانتی،‌ وارانتي و پرداختهای الکترونیکی در پورتال شرکت مزدا یدک محسوب می شود. بهمن کارت برخلاف روشی که در سایر شرکتهای خدمات پس از فروش اجرا شده است، کارت شتابی مبتنی بر سیستم های متمرکز خدمات پس از فروش است به طوری که با فروش خودرو نیازی به انتقال کارت به صاحب جديد خودرو نیست.

از ديگر قابليت هاي سيستم هاي متمركز خدمات پس از فروش مبتني بر بهمن كارت ،‌ امكان رهگيري قطعات خودرو ميباشد.

وی همچنین به دیگر مزایای بهمن کارت اشاره کرد و افزود : بهره گیری از روش پرداخت الکترونیکی ، یکپارچه سازی و تمرکز بر خدمات تسویه و ترخیص در سطح شبکه نمایندگان ، استفاده از راهکارهاي بانکي با امنیت بالا، هزينه کمتر در تبادلات مالی online میان ذینفعان و استفاده از منافع حسابهاي اعتباري در دو حوزه نماینده و مشتری از مزیت های بهمن کارت محسوب می شود.

سال 1391، سال جهش و شكوفائی شرکت مزدا یدک

مدیر عامل شرکت مزدا یدک در ادامه سال 1391 را سال جهش مزدا یدک در طي 32 سال فعالیت این شرکت عنوان کرد و گفت : شرکت مزدا یدک در سال گذشته موفق به کسب بالاترین جهش در کلیه حوزه های فعاليت خود گردید.

محمدرضا بابائی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو  ، رشد حاصل را در راستای بستر سازی های لازم در کلیه ابعاد دانست و افزود : با بسترسازی های مناسب در تمامی حوزه های تامین داخلی و خارجی ، بازاريابي و فروش، آموزش و توسعه شبکه ، وفاداری مشتریان و پرسنل ، سرمایه گذاری نمایندگی ها ،ارتقاء كيفي شبكه بر اساس شاخص های ارزیابی ، سال 91 بهترین سال فعالیت شرکت مزدا یدک محسوب میگردد.

وی افزود : همچنین شرکت مزدا یدک در طي سه ماهه اول سال 1392 در میان پروژه های برتر شرکتهاي منتخب شده از سوي چهارمين جشنواره ملي بهره وري ، در حوزه IT و نرم افزار ، جزء شرکتهای سرآمد كشور انتخاب و معرفی گردید.

وی در ادامه، توسعه کسب و کار را از دیگر موفقیت های شرکت مزدا یدک عنوان کرد و گفت : شرکت مزدا یدک علی رغم تمامی تهدید ها ،تحریم و سیاستهای انقباضی ، در سال گذشته علاوه بر سرآمدی در حوزه بهره وری در خدمات ،در حوزه توسعه کسب و کار نیز موفق بوده و توانسته است تهدیدها را به فرصت تبدیل نماید به طوری که در حال حاضر هیچ گونه دغدغه ای از جهت کاهش درآمد نداشته و اين در شرايطي مي باشد که توسعه كسب  و كار بسياري از شرکتها در این مدت کاهش یافته است.

وی افزود : بمنظور هدايت خدمات در يك مسير كيفي از طريق ارزيابي مستمر ، شاخص ها و معيارهاي كيفي و بهبود آنها ، شركت مزدا يدك نسبت به استقرار و اخذ گواهينامه سيستم مديريت كيفيت ISO9001 براي شركت و كل شبكه نمايندگي ها اقدام و با پايلوت قراردادن تعميرگاه مركزي ، موفق به استقرار سيستم مديريت يكپارچه IMS در اين مجموعه شده است.

مدیر عامل شرکت مزدا یدک در ادامه، تحقق بیش از 95 درصد بودجه حوزه بازرگانی شرکت در شرايط محيطي سخت كسب و كار در سال 91 را ، بخش دیگری از موفقیتهای شرکت مزدا یدک برشمرد و اظهار داشت: ميزان رشد فروش و افزايش سهم بازار قطعات و لوازم يدكي در طي سال 91 مويد اين موضوع است.

ركورد بي سابقه سود آوری شرکت مزدا یدک در سال 1391

مدير عامل شركت مزدا يدك در ادامه به رشد سودآوری شرکت در سال گذشته پرداخت و گفت : شركت مزدايدك در سال 91 با رشد 183 درصدي سود خالص نسبت به سال گذشته، سودآوري و بهره­وري سازمان خدمات پس از فروش گروه بهمن را متحول ساخت.

محمدرضا بابائي ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: با تامين مناسب و بموقع قطعات و لوازم يدكي و همچنين برنامه ريزي دقيق در جهت توزيع و فروش مطلوب در شبكه خدمات پس از فروش گروه بهمن، اين ‌شركت توانست به اهداف مورد انتظار دست يابد.

مديرعامل شركت مزدا يدك اظهار داشت : در سال 1391 شرکت مزدا یدک به لحاظ حجم خريد، توانست 35 درصد نسبت به سال قبل، خرید خارجی خود را افزایش دهد و این در حاليست كه بسياري از شركت ها در حوزه خدمات پس از فروش بدليل سخت شدن شرايط محيطي، با مشكلات در تامين لوازم و قطعات يدكي مواجه ميباشند.

وی در ادامه ایجاد سیستم سفارش گذاری صد درصدی اینترنتی در کل شبکه نمایندگی های شركت مزدا یدک را از دستاوردهاي سال 1391 برشمرد و اعلام کرد : خرید ، فروش، وصول پول و سفارش گذاری نمایندگان  با استفاده از بستر IT صورت مي پذيرد.

وی همچنین سهم بازار شرکت مزدا يدك در سال 1391 را بالغ بر 65% عنوان کرد و افزود : با برنامه ریزی صورت گرفته این رقم در سال جاری به بيش از 67% خواهد رسید.

برنامه توسعه 5 درصدي نمايندگي هاي گروه بهمن در سال 92

مدیرعامل شركت مزدا یدک همچنین با اشاره به توسعه 5 درصدي شبكه نمايندگي ها در سال گذشته اظهار داشت: با ايجاد اين نمايندگي ها، خلاءهاي خدماتي در اين زمينه پوشش داده شده و سطح دسترسي مشتريان به نمايندگي ها بهبود يافته است.

مهندس محمدرضا بابائی در گفتگو با خبرخودرو افزود : مطابق برنامه توسعه شبكه نمايندگي هاي گروه بهمن در سال 92 نیز افزايش 5درصدي شبکه نمایندگی های شرکت در دستور كار قرار گرفته است.

وی همچنین به اقدامات شرکت در حوزه آموزش شبکه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: شرکت مزدا یدک با توسعه آموزش پرسنل فني و غير فني شبكه شامل: مدير نمايندگي، کارشناس فنی، کارشناس پذیرش، انباردار ، مكانيك، برقكار، جلوبندي ساز و .. علاوه بر پوشش آموزشي پرسنل شبكه نمايندگي هاي مجاز، توانسته است  در به روز نمودن دانش شبكه، فعال و پيشرو باشد.

 

وی سطح پوشش آموزش شبکه نمایندگی ها را در سال 1390 ، حدود 70% اعلام کرد و گفت : این رقم در سال گذشته به 75% رسیده  و پیش بینی می شود در سال 1392 سطح پوشش آموزش شبکه نمایندگی ها به 80 %  ارتقاء یابد.

 

آغاز فعاليت امداد موتور سيكلت شركت مزدا يدك

مدیرعامل شرکت مزدا یدک همچنین  از راه اندازی خدمات امداد موتوری در شرکت مزدایدک خبر داد و گفت : برای سرویس دهی سریع به مشتریان در كلان شهر تهران که از حجم ترافیک بالایی برخوردار است براي اولين بار طرح امداد موتورسیکلت، تحت عنوان خدمات امداد موتوری در گروه بهمن فعال می شود.

مهندس محمدرضا بابائی در گفتگو با خبرخودرو گفت : در طرح امداد موتورسیکلت غالب سرویس هایی که مشتریان دریافت خواهند نمود سرویس های در محل بوده و نیازی به انتقال خودرو به نمایندگی نمي باشد .

وی با اشاره به مزایای ایجاد امداد موتورسیکلت بيان نمود : صرفه جویی در هزینه ، استهلاک و كاهش زمان دریافت خدمات و همچنین ارتقا رضایت مشتری همگی از مزیت های راه اندازی امداد موتورسیکلت در شرکت مزدا یدک مي باشد.

وی در خصوص زمان شروع فعالیت امداد موتورسیکلت در كلان شهر تهران، یاد آور شد : از ابتدای تیر ماه، ناوگان امداد موتورسیکلت شركت مزدا یدک فعال شده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"