کد خبر: ۲۲۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۲

تامین قطعه مهمترین ابزار کسب رضایت مشتری است

به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل شرکت گواه گفت : توجه به دو نکته اساسی در رأس اهداف شرکت گواه قرار دارد و آن عبارتست از تامین قطعات و استفاده از قطعات اصلی و همچنین گستردگی ارائه آن در سراسر کشور .

محمد جواد طلا در نشستی خبری افزود: در بحث تامین قطعات در سال 91 نزدیک به 9.6 میلیارد تومان واردات توسط این شرکت صورت گرفته است و از ابتدای سال 92 تا کنون نیز 13.7 میلیارد تومان واردات قطعه انجام شده است .

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری شرکت های داخلی با شرکت گواه گفت : شرکتهای ایدم ، ایپکو ، چرخش گر و قطعات خاور در زمینه تأمین قطعات با شرکت گواه همکاری همه جانبه دارند همچنین شرکت ایران خودرو دیزل نیز تأمین کننده قطعات بدنه و اتاق کامل این شرکت است .

وی گفت : در بخش سیالات نیز با ورود انواع روغن مصرفی ، انواع فیلتر و قطعات عمده مثل یاتاغان و سوپاپ به مجموعه گواه توانستیم در بازار این کالاها نیز سهیم باشیم .

وی با تأکید بر اصلی بودن قطعات وارداتی شرکت گواه بیان کرد : شرکت گواه قطعات خارجی را از شرکتهای تولید کننده آن قطعه که طرف قرارداد هستند تهیه می کند البته به منظور جلوگیری از ورود قطعات تقلبی با برند شرکت گواه به بازار  موفق به ثبت برند خود در دو کشور چین و ترکیه شده ایم .

وی با اشاره به بخش توزیع قطعات در سرتاسر کشور تصریح کرد : 38 فروشگاه و 80 نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت گواه در سرتاسر کشور در جهت تأمین قطعات و ارائه خدمات فعالیت می کنند .

مهندس طلا با تأکید بر اهمیت رضایت مشتریان در بخش خدمات پس از فروش گفت : چنانچه شرکت های خدمات پس از فروش بتوانند در بخش تأمین قطعات موفق عمل کنند رضایت مشتریان را جلب خواهند کرد و رضایت مندی مشتریان از مهمترین اهداف شرکت گواه شمرده می شود .

مدیر عامل شرکت گواه در ادامه با اشاره به تعداد مدل های تحت پوشش خدمات رسانی این شرکت اظهار داشت : شرکت گواه خدمات رسانی 38 مدل خودرو را بر عهده دارد این در حالی است که شرکت های مشابه تنها قادر به خدمات رسانی 2 تا 3 مدل خودرو هستند . در حال حاضر 24 هزار خودرو تحت گارانتی شرکت گواه است و حدود 132 هزار خودرو نیز از خدمات وارانتی که خدماتی 10 ساله است بهره مند می شوند .

وی با بیان اقداماتی که در راستای ارتقای خدمات رسانی در شرکت گواه انجام شده است اظهار داشت :  مذاکره و انعقاد قرارداد خدمات پس از فروش با شرکت های خارجی ، ارتقای دانش فنی که با شرکت در کلاس های آموزشی شرکتهای طرف قرارداد میسر می گردد ، ترجمه بیش از 50 جلد از مستندات و کتب فنی که تا به حال ترجمه نشده اند ، تولید و توزیع  بعضی از ابزار که مورد تهاجم تحریم ها قرا ر گرفته اند از جمله فعالیتهای این شرکت محسوب می شود. به روز رسانی نرم افزار عیب یاب الکترونیکی بنز که به دلیل اعمال تحریم ها شرکت را دچار مشکل کرده بود و با موفقیت توسط متخصصان شرکت گواه انجام شد. همچنین صدور کارت طلایی برای خودروهای تجاری از جمله اقداماتی است که شرکت گواه در راستای ارتقای خدمات رسانی انجام داده است .

وی افزود : سیستمی تحت عنوان نوبت دهی در شبکه خدمات پس از فروش راه اندازی شده است که مشتریان می توانند با استفاده از آن برای مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش در هر نقطه از کشور نوبت اخذ کنند . همچنین به منظور رسیدگی به شکایات و رفع مشکلات مشتریان تلفن 47977 به صورت شبانه روزی پاسخگو می باشد .

محمد جواد طلا به فعال سازی سیستم ارسال پیامک اشاره کرد و گفت : عملکرد این سیستم به نحوی است که به مشتریان پس از مراجعه برای دریافت خدمات در شبکه و نمایندگی ها پیامکی به صورت خودکار ارسال و در خصوص کیفیت خدمات رسانی از آنها سوالاتی پرسیده می شود .

وی اظهار داشت : با توجه به مجموعه اقداماتی که در راستای ارتقای خدمات رسانی به مشتریان انجام شد میزان شکایات به طور چشمگیری کاهش یافته است .

وی در ادامه به دریافت چندین استاندارد جهانی اشاره و تصریح کرد : دریافت ایزو 9001 برای مدیریت کیفیت و تمدید هر ساله آن ، دریافت  ایزو 10001 برای رسیدگی به شکایات ،  ایزو 14001 برای استاندارد های زیست محیطی و ایزو 50001 برای استاندارد مدیریت انرژی که برای اولین بار در بین شرکت های خدمات پس از فروش این استاندارد دریافت شد از جمله استانداردهایی است که شرکت گواه موفق به اخذ آنها شده است همچنین در حال حاضر در حال پیاده سازی استاندارد ایزو 10015 که مربوط به مدیریت آموزش است هستیم که تا مهرماه آماده خواهد شد .

مدیر عامل شرکت گواه از راه اندازی دو سیستم جدید و کلیدی خبر داد و گفت : سیستم جامع خدمات پس از فروش و سیستم  کدینگ نیز در حال آماده سازی جهت بهره برداری است . درسیستم جامع خدمات پس از فروش تمامی فعالیت های درون شبکه به صورت آنلاین انجام می گیرد و هیچگونه ارتباط غیر مستقیم وجود ندارد همچنین سیستم کدینگ به منظور افزایش شناخت قطعات طراحی شده است . این دو سیستم تا پایان سال جاری آماده بهره برداری خواهند بود .

وی در خصوص ارزیابی هایی که سالانه صورت می گیرد اظهار داشت : هر ساله شرکت ایران خودرو دیزل ارزیابی از شرکت بعمل می آورد که نتایج ارزیابی ها در سال 82 رضایت مشتریان را 40 درصد اعلام کرده است در حالیکه در سال 90 این امار به 66 درصد در سال 91 به 68 درصد و از ابتدای 92 تا کنون به 80 درصد ارتقا یافته است . همچنین در بخش ارزیابی ISQI   آمار رضایت مشتریان در سال 89 برابر با 68 درصد در سال 90 برابر با68.9   درصد اعلام شد و در سال 91 این امار به 71 درصد رسید .

مدیر عامل شرکت گواه ضمن بیان برنامه های آتی این شرکت تصریح کرد : به غیر از راه اندازی دو سیستم کلیدی نام برده ایجاد کاتولوگ های الکترنیکی نیز به منظور خرید آسان تر و دیدن قطعات پیش از خرید آنها در دست طراحی است شرکای تجاری ما از طریق این سیستم می توانند کالای مورد نیاز خود را سفارش دهند . توسعه شبکه نمایندگی ها و فروشگاه ها و ارتقای آنهانیز در برنامه های آتی شرکت گواه گنجانده شده است .

محمد جواد طلا در خصوص آخرین اقدام اصلاحی تعریف شده گفت : تغییر در روش حمل و نقل قطعات آخرین اقدام اصلاحی صورت گرفته است که به موجب آن هزینه حمل و نقل و زمان آن کاهش یافته است .

وی در ادامه درباره مهمترین چالش شرکتهای خدمات پس از فروش اظهار داشت : کمبود شدید نقدینگی مهم‌ترین چالش اصلی صنعت خودرو در حوزه‌های مختلف آن است.

مدیرعامل شرکت گواه افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که منابع ارزی لازم برای واردات اختصاص یابد. در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سنگین با توجه به تیراژ پایین خودروهای تولیدی، امکان داخلی‌سازی بسیاری از قطعات وجود ندارد. بنابراین این قطعات باید وارد شوند که همین واردات نیاز به نقدینگی و همچنین نقل و انتقال پول به خارج از کشور دارد.

همچنین در این نشست خبری یکی از اعضای هیات مدیره شرکت گواه نیز با اشاره به روند پیشرفت خدمات رسانی این شرکت گفت : شرکت گواه در دو سال اخیر با روندی رو به رشد به کار خود ادامه داده است و توانست رتبه خود را از نهم در سال 89 به سوم ارتقا دهد . همچنین در زمینه رضایت مشتری نیز توانست ارتقا یابد .

صفایی در ادامه با اشاره به ارتقای رتبه بندی نمایندگی ها از سال 88 تا 91 گفت : در سال 88 سه نمایندگی در رتبه سوم و بقیه در رتبه چهارم قرار داشتند در حالی که در سال 91 دو نمایندگی در رتبه یکم و 27 نمایندگی در رتبه دوم و 34 نمایندگی نیز در رتبه سوم قرار گرفتند و خوشبختانه هیچ یک از نمایندگی ها رتبه چهارم را کسب نکردند .همچنین تعمیرگاه مرکزی در سال 88  رتیه چهارم و در سال 92 رتبه دوم را به خود اختصاص داد و در بین شبکه نیز در سال گذشته از رتبه 38 به رتبه 5 ارتقا یافته است .

صفایی با اشاره به عوامل موثر در میزان متوسط خواب خودرو در تعمیرگاه اظهار داشت : متوسط خواب خودرو در شبکه 5 روز است . همچنین صدور خروج موقت خودرو هایی که نمایندگی ها به دلایلی چون نبود قطعه قادر به خدمات رسانی نیستند از جمله اقداماتی است که در میزان متوسط خواب خودرو تاثیر گذار بوده است .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"