کد خبر: ۲۲۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۲

صنعت خودرو زمین خوردنی نیست

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان برگزاری مجمع عادی فوق العاده سایپا صنعت خودرو را صنعتی دانست که زمین خوردنی نیست چرا که دو عامل مهم همچون سهامداران وفادار و پرسنل زحمتکش را در تکیه گاه خود دارد.

مهندس سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان برگزاری مجمع عادی فوق العاده سایپا ضمن تشکر ویژه از سهامدارانی که در فضای کسب و کار نه چندان مطلوب وفادرا به سرمایه گذاری در صنعت خودرو به این صنعت وفادار بودند خواستار توسعه این وفاداری شد و اذعان داشت: متاسفانه در طی سالهای گذشته فشاری بر این صنعت خودرو وارد شده است که طی 30 سال سابقه خدمت من در این صنعت، بی سابقه بوده است و صنعت خودرو با سرکوب مالی و موانعی همچون بخش نامه های متفاوت بانک مرکزی مواجه شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مهمترین عامل خروج از وضعیت بحرانی سال گذشته را حمایت سهامداران و تلاش خانواده سایپا عنوان داشت و تاکید کرد: پشتوانه هایی به بزرگی این دو عامل باعث عدم زمین خوردن این صنعت در اقتصاد کشور خواهد شد. مهندس سعید مدنی افزود: در دولت تدبیر و امید با بهبود وضعیت اقتصادی و با توجه به پتانسیل های بالای موجود در صنعت خودرو مطمئناً می توان رشد قابل توجهی را برای این صنعت پیش بینی کرد و این رشد می تواند ارزش سهام را افزایش و موجب رضایت سهامداران صنعت خودرو شود. وی تصریح کرد: همکاران گروه خودروسازی سایپا که علی رغم فشارهای همه جانبه و کاستی های موجود تلاش خود را برای بهبود وضعیت آینده بکار خواهند گرفت و می توان امیدوار بود که سال آینده وضعیت بهتری برای سایپا رقم بخورد. مدنی ادامه داد: در حال حاضر اوضاع با ثبات بیشتری همراه شده است و با تبیین سیاست های مثبت در روند تولید بدنبال ادامه آن در مدت آتی خواهیم بود. مهندس سعید مدنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سالهای گذشته در جهت بهبود وضعیت سایپا اذعان داشت: یکی از مهمترین کارهایی که سایپا در سال گذشته صورت گرفت سیاست زدائی از این شرکت بود و خوشبختانه این روند کمک شایان توجهی به تثبیت وضعیت سایپا کرد. وی افزود: علاوه بر این تخصیص منابع فروش به تولید باعث شد پرداخت مطالبات قطعه سازان که بصورت 9 ماهه و یک ساله پرداخت می شد به سه ماهه و شش ماهه و در برخی از شرکتها حتی بروز انجام شود و این نکته باعث ایجاد شور و نشاط در صنعت قطعه سازی کشور شد. مدنی ادامه داد: در سال گذشته تلاش بسیاری در جهت منطقی کردن قیمت خودروها صورت گرفت و دهها جلسه در وزارت خانه ، هیات دولت، شورای رقابت، سازمان حمات و ستاد تدابیر ویژه انجام دادیم و این تلاش ها منجر به مصوبه قیمت گذاری در بهمن ماه سال گذشته شد و بطور کل باعث حل موضوع قیمت گذاری ورونق فروش خودرو در کشور شد.وی تصریح کرد: اما با کمال تاسف یک اظهار نظر در برنامه تلویزیونی باعث شد مردم دست از خرید خودرو بردارند و عملاً باعث ایجاد ضرر شد و این فشار بسیار زیادی به صنعت خودروسازی وارد کرد که عدم در اسفند 91 و فروردین و اردیبهشت 92 شد اما شرکت سایپا با این وجود به تولید خود ادامه داد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن ابراز تاسف از دخالتهای ارگان غیر مسئول در مباحث خودروئی متولی این صنعت را وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و خواستار جلوگیری از دخالت دیگر نهادها در این خصوص شد.

مهندس مدنی اضافه کرد: در امسال تمام تلاش خود را برای حل معضلات صنعت خودرو بکار خواهیم گرفت و برنامه های اساسی در 10 محور برای این امر در نظر گرفته ایم. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در تشریح محورهای برنامه های سال آینده این شرکت گفت: ما برای سال آینده مهمترین اصل را بر افزایش تولید قرارداده ایم و در این راستا افزایش تولید بر محصولاتی همچون تیبا صورت گرفته است که این امر باعث کاهش قیمت تمام شده نیز خواهد شد. وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهای مورد نظر در سیاست های سایپا تنوع و توسعه محصول است و تلاش های صورت گرفته باعث شد امسال 2 محصول جدید به تولید وپیش فروش برسد و شروع آنها باعث ایجاد تحول در فروش این شرکت خواهد شد و همچنین دو پلت فرم جدید هم به خطوط تولید و همچنین دانش تولید آن به سایپا اضافه خواهد شد. سعید مدنی افزود: برنامه های سایپا در تنوع محصول گفت: بزودی محصول Z300 که خودروئی در کلاس مگان بوده به اتمام خواهد رسید و پس از آن خودروهائی مانند B90 یا ساندرو که تمام مراحل انجام آن در پارس خودرو صورت پذیرفته است به مرحله اجرا در خواهد آمد. وی در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته در سایپا در خصوص تنوع محل گفت: در گروه سایپا نیز در شرکت زامیاد در حال اتمام پروژه جدیدی هستیم که در فاز های پایانی آن بسر می بریم و بدنبال تولید P27 که محصول مشترک ایران و کشورهای شرق آسیا است نیز خواهیم بود. مهندس سعید مدنی با اشاره به میزان 180 میلیون دلار صادرات سایپا در سال گذشته ادامه داد: با توسعه سبد محصولات می توان به صادرات نیز با نگاه صعودی نگاه کرد و آن را با توجه به پتانسیل های موجود با رشد بیشتری همراه نمود و در بلند مدت از ارزهای دولتی و نفتی رهائی یافت.

 مدنی گفت: برنامه کلی در صادرات این خواهد بود که 20 درصد از تیراژ تولید به صادرات اختصاص یابد و با توجه به تجربه نزدیک 10 درصدی سال گذشته می توان گفت این امر دوز از ذهن نخواهد بود. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: توسعه روشهای فروش نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که در برنامه های سایپا مدنظر قرار خواهد گرفت تا از این طریق با تلاش بیشتر همه خانواده سایپا در تحقق حقوق مشتریان نیز قدم برداشته شود. وی افزود: کاهش قیمت تمام شده ومدیریت قیمت نیز از مهمترین برنامه های سایپا در آینده خواهد بود و در این خصوص باید افزایش بهره وری در این موضوع هدف قرار گیرد. مدنی خاطرنشان کرد: آینده سهام به موارد بسیاری بستگی دارد و باید عنوان کرد که گروه خودروسازی سایپا تمام توان خود را در این خصوص بکارخواهد گرفت تا با منطقی کردن قیمت خودرو و افزایش تولید و همچنین کاهش هزینه های بازار و افزایش بهره وری باعث افزایش ارزش سهام سایپا شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"