کد خبر: ۲۲۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۲

همه باید از تصمیمات وزیر صنعت در خصوص قیمت گذاری خودرو تمکین کنند

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن قطعه سازان با توجه به اظهارات روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : صحبت های مهندس نعمت زاده در خصوص خروج شورای رقابت از بحث قیمت گذاری خودرو، حاصل تخصص ، تجربه بالا و مطالعات عمیق ایشان در حوزه کلان صنعت خودرو کشور است.

ساسان قربانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : قطعا ادامه دادن به این ماجرا برای صنعت و تولید کشور مساله ساز خواهد بود امروز تمام افراد مطلع و آگاه به مسائل صنعت خودرو ،اعتقاد دارند که خودرو کالای انحصاری در کشور نیست چرا که محدودیتی برای ایجاد واحدهای خودروسازی در کشور وجود ندارد.

وی صنعت خودرو را تبلوری از توان تولیدی در کشور دانست و گفت : در شرایط کنونی هر گونه مخالفت با تصمیمات وزیر، صنعت و تجارت تیشه به ریشه تولید کشور خواهد زد.

وی افزود : امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که روند تولید در صنعت خودرو کشور حفظ شود چرا که حاصل فعالیت این صنعت تنها یک محصول خاص نیست بلکه صنعت خودرو، بیش از 60 صنعت دیگر را فعال نگه می دارد.

وی تاکید کرد : کسانی که بدون اطلاع و آشنایی ، حتی با حسن نظر ، در خصوص صنعت خودرو اظهار نظر می کنند قطعا در این شرایط ضربه به تولید ، صنعت و اقتصاد کشور خواهند زد.

وی گفت : متاسفانه ورود شورای رقابت در چند ماه گذشته به صنعت خودرو باعث عدم فروش محصولات شرکتهای خودروساز و همچنین عدم تعادل نقدینگی شرکتها و هرینه تولید خودروسازان گردید.

دبیر انجمن قطعه سازان اظهار داشت : قطعا مسائل و مشکلاتی که در صنعت خودرووجود دارد همه را باید مجاب نماید که در این شرایط به دیدگاه و تصمیمات وزیر صنعت و معدن احترام بگذارند چرا که با شناختی که از مهندس نعمت زاده وجود دارد ایشان فردی نیست که بدون استدلال و مشورت با متخصصین و کارشناسان صنعت خودرو اظهاراتی را مطرح و یا تصمیماتی را اتخاذ نمایند.

قربانی با توجه به طرح حذف شورای رقابت از بحث قیمت گذاری خودرو افزود : با خروج شورای رقابت از حوزه قیمت گذاری خودرو ،باید قیمت گذاری خودرو به حاشیه بازار سپرده شود تا تعادل قیمتی در بازار خودرو ایجاد گردد.

این درحالی است که تا کنون وزارت صنعت ، معدن و تجارت تصمیم نهایی خود را در خصوص حذف شورای رقابت از بحث  قیمت گذاری خودرو را رسما اعلام نکرده است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"