کد خبر: ۲۲۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۲

القای نادرست کاهش قیمت خودرو و تاثیر منفی آن بر بازار خودرو

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : کاهش قیمت خودرو در شرایط کنونی غیر ممکن است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با توجه به طرح برخی مطالب در خصوص کاهش قیمت خودرو ، اظهار داشت : در شرایط فعلی صنعت خودرو ،هر گونه صحبت در خصوص کاهش قیمت خودرو، القایی نادرست به جامعه بوده و انتظاری بی نتیجه و غیر معقول را در میان مردم ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد : مگر در این شرایط وزیر صنعت ، معدن و تجارت می تواند به شرکتهای تامین کننده مواد اولیه تولید خودرو از جمله به فولاد مبارکه دستور دهد که با قیمت کمتری فولاد را به خودروسازان عرضه کنند.

وی با اشاره به ادامه زیاندهی شرکتهای خودروساز، تصریح کرد : در صورتی که تیم اقتصادی دولت تصمیم گیری نمایند تا شرایط تامین ارز ،گشایش اعتبار و خرید مواد اولیه به وضعیت گذشته باز گردد و خودروسازان و قطعه سازان به جای پرداخت 130 درصد مبلغ گشایش اعتبار، 10 درصد به بانکها پرداخت کنند و قیمت خرید مواد اولیه ازشرکتهایی مانند فولاد مبارکه همانند قبل با 20 درصد پیش پرداخت در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد ، قطعا هزینه خودروسازان کاهش یافته و موجب خروج خودروسازان از شرایط زیان ده خواهد شد .

وی همچنین کاهش قیمت خودرو را مستلزم کاهش فشار نقدینگی بر خودروسازان دانست و گفت : در صورت اختصاص ارز مبادله ای و همچنین تامین مواد اولیه ارزان قیمت برای تولید کنندگان که به نظر اقدام سهل الوصولی هم نیست قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت اما این اقدامات نشدنی است و تنها طرح این مباحث انتظاری کاذب را در مشتریان بوجود خواهد آورد.

وی میزان مراجعات به نمایندگی های فروش خودروسازان و استقبال از پیش فروش ها را نشان از عدم رکود بازار خودرو عنوان کرد و گفت : با توجه به استقبال و تقاضای نسبتا خوبی که نسبت به خرید خودروهای داخلی وجود دارد به نظر نمی رسد که بازار خودرو با رکود همراه باشد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود : در صورتی که هزینه های تحمیل شده به خودروسازان برداشته شود امکان سودآوری شرکتها و کاهش قیمت ها وجود دارد که البته این مساله زمانبر است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"