کد خبر: ۲۲۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

لزوم تحقق حماسه اقتصادی در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو ، مراسم تودیع ومعارفه مدیر عامل ایران خودرو با حضور معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران و معاونان شرکت های خودروساز در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس یکه زارع مدیر عامل جدید ایران خودرو در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مهندس نجم الدین به سابقه طولانی وی در صنعت خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : در دوران مهندس نجم الدین تحولات شگرفی در ایران خودرو صورت گرفت که قابل تقدیر است .

وی در ادامه به لزوم برنامه ریزی در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت : صنعت خودرو نیازمند کمک و برنامه ریزیهای همه جانبه است و باید نگاه استراتژیک را که مدتی است در صنعت خودرو از آن غفلت شده است ،دنبال نمود.

یکه زارع با اشاره به شعار امسال با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی، تصریح کرد : باید حماسه اقتصادی در صنعت به ویژه صنعت خودرو  در آینده ای نزدیک اتفاق بیفتد، قطعا در این مسیر باید تمامی دستگاهها و ارگانهای ذیربط  در شکوفایی صنعت خودرو بکوشند .

وی ضمن اشاره به لزوم همکاری مشترک دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا خاطر نشان کرد : شرکت ایران خودرو و سایپا بدون کمک یکدیگر نمی توانند ادامه فعالیت بدهند و از همین زمان اعلام می کنم درهای شرکت ایران خودرو به سمت دوستانمان در شرکت سایپا باز است و ایران خودرو  امادگی این را دارد که جلسات مشترکی را در این زمینه برگزار کند .

وی همچنین بر ایجاد تفکر استراتژیک در صنعت خودرو تاکید کرد و اظهار داشت : صنعت خودرو باید به کمک دولت و نمایندگان به مرحله خودکفایی در خودرو سازی برسد .

وی با اشاره به اینکه تاکنون فعالیت های گسترده ای در صنعت خودرو انجام شده است گفت : باید در سال 92 تمامی قطعه سازان مورد حمایت قرار گیرند چرا که قطعه سازان جزیی از خانواده صنعت خودرو محسوب می شوند و در صورت حمایت از این بخش ، یقینا قطعه سازان توان طراحی بر روی قطعات را بدست خواهند آورد .

وی گفت : با پایان یافتن دوره 4 ساله دولت یازدهم ، ایران خودرو باید خودروهایی را با برند ایران تولید و نیمی از آنها را صادر کند .

وی همچنین بر لزوم طراحی پلتفرم های جدید در صنعت خودرو پرداخت و گفت : قطعا تولید خودروهایی مانند پژو 206 چند سال دیگر مطلوبیت خود را از دست خواهند داد . بنابراین سایپا و ایران خودرو باید در تولید پلتفرم های جدید اقدام نمایند چراکه ملت ایران شایستگی خودروهای بسیار بهتر و جدیدتری  را دارند .

وی در پایان ضمن درخواست کمک از تمامی متخصصین ، مدیران و کارکنان شرکت گفت : باید در راستای برنامه زمان بندی شده ای حرکت کنیم چرا که امید به آینده در صنعت خودرو بسیار است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"