کد خبر: ۲۳۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۲

برای تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت خودروها حداقل چند ماه زمان نیاز است

به گزارش خبر خودرو، قائم مقام  فروش ، بازاریابی و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا ضمن اشاره به تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودروهای داخلی  گفت : کاهش نرخ ارز قطعا بر روی قیمت خودروهای داخلی  نیز تاثیر خواهد گذاشت اما این مسئله مستلزم صرف زمان است قطعا نوسانات اخیر نرخ ارز با همین سرعت بر قیمت خودروهای تولیدی شرکتهای داخلی و محصولات سایپا تاثیر محسوسی نخواهد گذاشت.

حسن عموزاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در صورت ادامه روند کاهشی نرخ ارز ، یقینا این کاهش با فاصله حداقل 6 ماه بر قیمت قطعات و در نهایت در قیمت تمام شده خودروها لحاظ شده و پس از آن کاهش قیمت خودروهای داخلی را شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد : نکته مهم در این جریان کاهش نرخ ارز، تاثیر کاهش نرخ دلار برهمه نهاده های تولید است چرا که نرخ ارز ، تمام قیمت تمام شده یک خودرو نیست و موارد دیگری مثل نرخ دستمزد کارگران و سایر هزینه ها  نیز در این مسئله دخیل است .امروز به دلیل مشکلات تحریم ، میزان تولیدات شرکتهای خودروساز افت کرده  که هزینه های سربار شرکتها را بسیار افزایش داده است ، بنابراین در صورتی که تحریم ها برداشته شود و تیراژ تولید به روزهای آرمانی شرکت بازگردد قطعا کاهش نرخ ارز و بالطبع قیمت قطعات بر قیمت تمام شده و محصول نهایی خودروسازان تاثیر خواهد گذاشت.

وی گفت : برای تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت خودروها حداقل چند ماه زمان نیاز است تا در قیمت تمام شده خودروسازان داخلی لحاظ شود مضاف بر اینکه همه قیمت تمام شده خودروسازان نرخ ارز نخواهد بود.

وی در ادامه از مرحله دوم پیش فروش تیبا 2 و سایپا 151 در آینده نزدیک خبر داد و گفت : با توجه به استقبال بسیارخوبی که ازمرحله اول پیش فروش این محصولات صورت گرفت  گروه سایپا برنامه ای را برای پیش فروش مجدد دو خودرو تیبا هاچ بک و وانت 151 سایپا دارد که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

وی گفت : میزان پیش فروش بعدی این محصولات بستگی به میزان تقاضا و ظرفیت  تولید این محصولات دارد و بر این اساس میزان پیش فروش دوم آنها تعیین و اعلام خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"