کد خبر: ۲۳۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۲

همکاری و مشارکت با خودروسازان بزرگ باید  بر مبنای برد – برد باشد

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تایید همکاری و مشارکت موثر خودروسازان بزرگ بر صنعت خودرو کشور گفت : پیش از هرگونه همکاری و مشارکت با شرکتهای بزرگ خودروساز باید گذشته شرکتهای خودروساز مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : باید تعامل و همکاری مشترک خودروسازان داخلی با خودروسازان مطرح دنیا به صورت برد – برد باشد چرا که در راستای این همکاری قرار نیست که بازار داخل کشور تبدیل به مکانی برای عرضه خودروهای داخلی شده  و بازار مصرف خوبی برای محصولات این شرکتها شود.

وی گفت : در صورتی که این گونه همایش ها و نشست ها منجر به تولید مشترک محصولات جدید شود و در این راستا از امکانات و تکنولوژی شرکتهای بزرگ استفاده گردد و انتقال دانش فنی نیز صورت گیرد یقینا بازی برد- برد بوده و بر رشد و توسعه صنعت خودرو ایران تاثیر خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد : در جریان همکاری با خودروسازان بزرگ و بین المللی ضمن اینکه باید زمینه تولید خودروهای مشترک و با کیفیت برای تامین نیاز داخل و صادرات فراهم شود بلکه در این راستا باید شرایط اشتغالزایی برای نیروهای جوان و فعال در داخل حفظ شود .

نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم تولید خودروهای به روز ، لوکس و با تکنولوژی بالا تاکید کرد و افزود  : در تعامل و همکاری که قرار است با خودروسازان جهانی و به نام دنیا صورت گیرد علاوه براینکه در این روند تامین نیاز داخل باید مدنظر باشد بلکه باید میزان تولید و نوع محصول در سطحی باشد که به طور مشترک نیز صادر شود.

گروسی گفت : خوشبختانه ایران از جمله کشورهایی است که در حوزه صنعت خودروسازی دارای تجهیزات ،دانش و صنعت قطعه سازی بسیار خوبی است به طوری که امروز برخی از قطعات تولیدی در ایران با برند اروپا صادر می شود بنابراین در صورتی که همکاری و مشارکت مناسبی با خودروسازان اروپایی و آمریکایی صورت گیرد قطعا رتبه صنعت خودرو ایران تک رقمی خواهد شد.

وی افزود : در جریان این همکاری با خودروسازان مطرح دنیا باید تولید مشترک و انتقال دانش و تکنولوژی مورد نظر و تاکید قرار گیرد و این موارد جزء شروط همکاری باشد از سویی در جریان ای همکاری و سرمایه گذاری که در داخل صورت می گیرد محصولات با کیفیتی تولید و صادر شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"