کد خبر: ۲۳۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

مهمترین رویداد صنعت خودرو ایران نهم آذر ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود

 

به گزارش خبر خودرو ، مهمترین همایش بین المللی صنعت خودرو با هدف جلب همکاری و سرمایه گذاری مشترک در صنعت خودرو و قطعه سازی  ایران ، 9 آذرماه امسال ، مصادف با 30 نوامبر 2013 در برج میلاد تهران برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در کنفرانس خبری که به این منظور برگزار شده بود با بیان این مطلب افزود : در حال حاضر برای شرکت در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، از 30 شرکت خودروساز اروپایی و آمریکایی و بیش از 100 شرکت قطعه ساز بین المللی دعوت بعمل آمده است.

ساسان قربانی گفت : پیش بینی می شود در همایش بین المللی صنعت خودرو حدود 150 شرکت بین المللی حضور یابند.

وی خاطر نشان کرد  : همایش بین المللی صنعت خودرو در راستای تصمیم شورای عالی سیاستگذاری خودرو و به منظور معرفی ظرفیت های موجود صنعت خودرو ایران ترتیب داده شده است ، هدف اصلی از برگزاری این همایش  جلب همکاری و سرمایه گذاری مشترک در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور است .

وی افزود : این همایش به صورت محوری توسط انجمن های خودروسازان ، قطعه سازان و خدمات پس از فروش و مشارکت و پشتیبانی دو شرکت بزرگ ایران خودرو وسایپا برگزار می شود و از این منظر برگزاری چنین همایشی در ایران سابقه ندارد.

وی تصریح کرد : در همایش یک روزه صنعت خودرو که همزمان با نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو برگزار می شود از بسیاری از شرکتها و انجمن های خودروساز و قطعه سازان بین المللی، شرکتهای طراحی و مهندسی و سفارت خانه های متبوع و وابسته بازرگانی و اتاق مشترک دعوت صورت خواهد گرفت .

وی اظهار داشت : از جمله موضوعات محوری این همایش ، تبیین سیاستهای کلان در حوزه مشارکت های بین المللی و اقتصادی کشور در حوزه صنعت خودرو توسط مسئولین مرتبط در وزارتخانه های صنعت ، معدن و  اقتصادی و همچنین معرفی وضعیت صنعت خودرو ایران و روش های سرمایه گذاری خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه در این همایش هیچ محدودیتی در ارسال دعوتنامه به کشورهای صاحب صنعت خودرو دنیا وجود ندارد ، افزود : در همایش بین المللی صنعت خودرو از شرکتهای آمریکایی نیز دعوت بعمل آمده است.

دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در پاسخ به سوالی در خصوص ، زود بودن زمان برگزاری این همایش ، با توجه به آغاز مذاکرات بین المللی و کاهش تدریجی تحریم ها ، گفت : شورای سیاستگذاری خودرو در راستای نقدهایی که به حوزه صنعت خودرو در بحث کیفیت و قیمت وجود داشت و همچنین با توجه به مزیت هایی صنعت خودرو و قطعه سازی ایران در بحث توانمندی و نیروی انسانی و همچنین وجود بازار خوب در ایران و کشورهای منطقه تصمیمی به برگزاری چنین همایشی نموده است .

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه امروز جنگ تصاحب بازار، بزرگترین جنگ در صنعت خودرو دنیا محسوب می شود ، تصریح کرد :  در همکاری مشترک  خودروسازان ایرانی با شرکتهای بنام صنعت خودرو دنیا هدف تولید محصولی مشترک و جدید  با مشخصات به روز دنیا  و ویژگیهای استانداردی و همچنین جذب بازارهای صادراتی است.

وی همچنین به رویکرد وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص رفع موانع تولید و صنعت در کشورو حل مشکل  گشایش ال سی 30 درصدی پرداخت و گفت : هر چند مشکلاتی به لحاظ فضای کسب و کار و فضای تعامل و همکاری وجود دارد اما تلاش وزارت صنعت ، معدن و تجارت بر این است که این موانع برطرف شود  و شرایطی فراهم شود که سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در ایران احساس امنیت نماید .

وی در ادامه با اشاره به بستر مناسب خودروسازی و قطعه سازی ایران در همکاری با شرکتهای بزرگ دنیا ، خاطر نشان کرد :  صنعت خودرو ایران در جایگاهی قرار دارد که با برگزاری این همایش و همکاری مشترک با شرکتهای بزرگ می تواند جهش ملموسی را در حوزه تولید خودرو بردارد.

وی حضور شرکتهای بزرگ خودروساز دنیا در همایش بین المللی صنعت خودرو را بسیار با اهمیت دانست و گفت : متاسفانه در این سالها فضاسازی منفی برای توانمندی صنعت خودرو ایران صورت گرفته است اما امید است با برگزاری این همایش ضمن معرفی توانمندی صنعت خودرو ایران، تحولی در صنعت خودر ایران صورت گیرد.

وی  در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص هزینه برگزاری این همایش گفت : میهمانان در این همایش با هزینه خودشان در این همایش حضور خواهند یافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"