کد خبر: ۲۳۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۲

آیا شورای رقابت همچنان در بحث قیمت گذاری خودرو باقی می ماند؟

به گزارش خبر خودرو، عضو ناظر شورای ملی رقابت گفت : در جلسه این هفته شورای رقابت در خصوص نرخ تورم بخشی و دستورالعمل قیمت باقی خودروها تصمیم گیری می شود.

 عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : موارد بسیاری در دستور کار جلسه این هفته شورا قرار دارد اما یکی از آنها بررسی و اعلام نرخ تورم بخشی  خودروهای 206 ، ال 90 و مگان خواهد بود.

وی تصریح کرد : همچنین با توجه به درخواست برخی از خودروسازان در خصوص بازنگری در نرخ تورم خودروها و مبنای پایه دستورالعمل قیمت گذاری خودروها ، این مساله نیز در دستور کار جلسه این هفته شورای رقابت قرار دارد و در این ارتیاط بحث و بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حمایت وزیر صنعت ، معدن و تجارت از ادامه حضور شورای رقابت در بحث قیمت گذاری خودرو و وجاهت قانونی این شورا در این ارتباط گفت :  با توجه به دیدگاه و نظر وزیر صنعت و معدن در خصوص ورود قانونی شورای رقابت نسبت به قیمت گذاری خودرو ، به نظر می رسد بررسی و تعیین قیمت گذاری خودرو همچنان در شورای رقابت ادامه یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تا پیش از این وزیر صنعت و معدن با توجه به طرح مسائلی در خصوص غیر انحصاری بودن خودرو در ایران ، اعتقادی به حضور شورای رقابت نداشت اما هم اکنون وزیر نیز خواهان ادامه فعالیت شورا در بحث قیمت گذاری خودرو است و لذا قیمت های تعیین شده بر اساس دستورالعمل مشخص شده قانونی است و باید تمکین شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"