کد خبر: ۲۳۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲

آمادگي ايران خودرو براي از سرگيري همكاري با شركت هاي فرانسوي

به گزارش خبرخودرو،مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو و سناتور لوكونت، نماينده مجلس سناي فرانسه در ديدار با يكديگر نسبت به از سرگيري روابط خودروسازي فرانسه و ايران اظهار علاقه كردند.

مهندس هاشم يكه زارع در اين ديدار گفت: صنعت خودروسازي در همكاري‌ها و ارتباطات طولاني مدت ايران و فرانسه نقش بزرگي داشته و سابقه طولاني حضور پژو و رنو در ايران مويد اين موضوع است.

وي اظهار اميدواري كرد: وقفه ايجاد شده در همكاري‌هاي خودرويي ايران و فرانسه به زودي برطرف شود و روابط توسعه يابد.

مهندس يكه زارع در ادامه خواستار دقت ويژه نسبت به شرايط و فرصت هاي جديد شد و گفت: بازار ايران براي صنايع خودروسازي دنيا بكر است و شركت هاي بسياري به اين بازار علاقه دارند؛ لذا بايد قدر اين فرصت ها را بدانيم.

وي با اشاره به جايگاه گروه صنعتي ايران‌خودرو به عنوان بزرگ ترين خودروساز خاورميانه، اظهار كرد: اين گروه صنعتي مايل است، شركت هاي پژو و رنو را  به عنوان شركاي اصلي در كنار خود داشته باشد.

مدير عامل ايران خودرو، همكاري شركت ها را در گرو همكاري كشورها دانست و از سناتور لوكونت خواست دستگاه ها و نهادهاي قانوني فرانسه را در جريان اين ملاقات قرار داده و موضوع هاي مطرح شده را به آنان نيز انتقال دهد تا تصميم هاي درست گرفته شود.

مهندس يكه زارع اظهار اميدواري كرد: تا سال ديگر پژو و رنو در خط توليد ايران خودرو حضور داشته باشند.

سناتور لوكونت نيز در اين ديدار از تمايل بسياري كشورها به بهره گيري از فرصت هاي ايجاد شده در راه توسعه همكاري هاي خودرويي با ايران سخن گفت و اظهار كرد: همه ما از تحريم ها رنج برده‌ايم. اميدواريم بتوانيم از ظرفيت هاي موجود همكاري استفاده كنيم.

اين نماينده سناي فرانسه كه براي ديدار با فرانسويان مقيم ايران به تهران سفر كرده بود،‌ افزود: از تابستان امسال چشم انداز جديدی در روابط دو كشور پيش روي ماست و بي صبرانه منتظريم تا هر چه زودتر اين كار را عملي كنيم.

سناتور لوكونت در پايان با تاكيد بر لزوم خروج از شرايط بحران گفت: نتيجه ديدار با مديرعامل ايران خودرو را به اطلاع دولت و نهادهاي قانوني فرانسه خواهم رساند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"