کد خبر: ۲۳۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲

بازگشت به اوج در سایه حمایت دولت تدبیر و امید

به گزارش خبرخودرو،مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تمجید از حمایت های دولت تدبیر و امید از صنعت خودروسازی کشور گفت: کنترل و نظارت دقیق وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت بر صنعت خودرو، موجب امیدواری روزافزون جهت عبور از موانع و عادی سازی شرایط در این صنعت شده است.

مهندس سعید مدنی در مراسم جشن صادرات سایپا و کسب عنوان صادرکننده ممتاز اظهار داشت: حضور در جایگاه صادرکننده ممتاز در شرایطی به وقوع پیوست که صنعت خودروسازی کشور با تحریم های بسیار شدیدی مواجه شده و سیاست های داخلی و خارجی مشکلات زیادی را برای این صنعت به وجود آورده است.

وی با اشاره به صادرات 186 میلیون دلاری سایپا در سال گذشته افزود: در صورتی که شرایط مساعد جهت صادرات فراهم شده و ارتباط عمومی کشورمان با دنیا بهبود یابد، امکان افزایش ده برابری صادرات فعلی با تلاش و برنامه ریزی میسر خواهد شد.

بازگشت به اوج در سایه حمایت دولت تدبیر و امید

وی قیمت گذاری را مهم ترین اصل در صادرات برشمرد و تصریح کرد: در صورت بهبود شرایط، با استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود در تولید قیمت محصولات خود را کاهش خواهیم داد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین توجه به کیفیت را از دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش صادرات عنوان کرد و گفت: باید در تولید دیدگاه صادرات محور داشته و تلاش کنیم محصولات خود را با کیفیت مناسب و درخور حضور در بازارهای صادراتی تولید کنیم.

مهندس مدنی به اقدامات سایپا در زمینه توسعه سبد محصول اشاره کرد و افزود: محصولاتی نظیر وانت سایپا 151، تیبا2، ساندرو، داستر، ایکس 100 AMT، سراتو، برلیانس و Z300 به سبد ما افزوده شده و در صورتی که تحریم ها لغو شود این سبد به صورت کامل در سایپا تولید خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های سایپا جهت طراحی پلت فرم خودرو تاکید کرد: سایپا وارد فاز طراحی پلت فرم خودرو شده و در آینده مبدل به یک مجموعه بزرگ در طراحی خودروهای جدید خواهد بود.

وی ایجاد شبکه های خدمات پس از فروش و پشتیبانی در بازارهای صادراتی را ضروری عنوان کرد و گفت: باید از امکانات موجود در کشوررهای مقصد بهره برداری کرده و با ایجاد شراکت های دوجانبه جایگاه خود را در این حوزه ارتقا بخشیم.

وی همچنین افزایش بازارهای صادراتی را برای بهبود فعالیت در این حوزه ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود همسایگان پرشمار در اطراف ایران و داشتن وجوه مشترک فراوان فرهنگی و دینی با این کشورها، صادرات 14 درصدی محصولات خود در شرایط فعلی را تا 20 درصد افزایش داده و به اهداف مورد نظر خود در این حوزه دست یابیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود به اقدامات صورت گرفته در دولت جدید اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با شناخت کامل از صنعت خودروسازی کشور، دستور برگزاری جلسات شورای سیاست گذاری صنعت خودرو را به صورت هر دو هفته صادر کرده و این صنعت پس از سال ها صاحب یک متولی شد.

مهندس مدنی سال آینده را سال خروج خودروسازان داخلی از بحران توصیف کرد و افزود: با اقداماتی که در دولت جدید در خصوص صنعت خودرو در حال انجام است، پیش بینی ما ورود به دوران شکوفایی و ارتقا جایگاه از سال آینده است.

وی ضمن بیان این مطلب که افزایش سه برابری قیمت ارز در سال گذشته، اظهار نظرهای غیرمسئولانه برخی از مدیران دولت قبل و همچنین تحریم های بین المللی موانع و مشکلات اصلی صنعت خودرو در طول یک سال گذشته را شکل می دهند خاطرنشان کرد: خوشبختانه حمایت دولت جدید و بهبود سیاست ها کاملاً مشهود بوده و امیدواری زیادی جهت برطرف کردن موانع پدید آورده است، ضمن این که گشایش در روابط خارجی با سایر کشورها دست ما را برای فعالیت بیشتر در بازارهای صادراتی باز خواهد کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه موفقیت های گروه سایپا در حوزه صادرات را نتیجه همکاری و تلاش کلیه کارکنان گروه دانست و گفت: همکاران با وجود مشکلات معیشتی فراوانی که در یک سال اخیر متحمل شدند، اما با مشارکت و تعهد خود زمینه های موفقیت گروه سایپا را فراهم کردند

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"