کد خبر: ۲۳۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۲

همایش بین المللی صنعت خودرو ، فتح بابی جهت معرفی توانمندی های صنعت خودرو ایران

 

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به حضور موثر خودروسازان جهانی در ایران گفت : امید می رود برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو و حضور خودروسازان معتبر جهانی فتح بابی برای رفع مشکلات و موانع صنعت خودرو ایران باشد.

 

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : هر گونه همکاری و تعامل مشترک با خودروسازان جهانی می تواند تجارب خوبی را به طرفین منتقل کند.

وی تصریح کرد : این همایش ضمن اینکه فرصت مناسبی جهت معرفی توانمندی ، ظرفیت و قابلیت های صنعت خودرو ایران خواهد بود بلکه می تواند زمینه انتقال و استفاده از تجارب و دانش خودروسازان جهانی را برای پیشبرد اهداف صنعت خودرو کشور را فراهم نماید.

وی دعوت از خودروسازان مطرح جهانی و تعامل با آنها را زمینه ساز ارائه توانمندی ها و معرفی تولیدات ایرانی دانست و گفت : امروز خودروهای ایرانی از بسیاری از خودروهایی که تحت عنوان محصولات چینی و یا برندهای دیگر وارد بازار ایران می شود از کیفیت بهتری برخوردار است اما متاسفانه معرفی درستی در خصوص این محصولات و کیفیت آنها صورت نگرفته است در حالی که به جهت مدیریت بهتر بسیاری از شرکتهای چینی هم اکنون بازار دنیا را در اختیار این شرکتها قرار گرفته است.

نماینده بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه  با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی ایران نیازمند سرمایه گذاری های جدید است ، تصریح کرد : حضور خودروسازان جهانی و فراهم شدن زمینه همکاری و مشارکت آنان در طرح های توسعه ای این صنعت، ضمن اینکه زمینه جذب سرمایه گذاری و رشد و توسعه بیشتر این صنعت را فراهم می کند بلکه این تعامل نیاز تولیدکنندگان داخلی را نیز برطرف خواهد کرد.

زارعی افزود : در شرایطی که دشمنان قسم خورده ایران روزنه ای را برای همکاری جهانی با ایران بر نمی تابند به نظر می رسد برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو و تعامل با خودروسازان جهانی می تواند در بی اثر نمودن تحریم ها و محدودیت های بین المللی بر صنعت خودرو ایران تاثیر مثبتی داشته باشد.

وی همچنین افزایش تنوع در تولید و رونق بازار داخل را از دیگر آثار مثبت تعامل با خودروسازان جهانی ذکر کرد و گفت : در حال حاضر به نظر می رسد صنعت خودرو ایران در شرایط خوف و رجاء قرار گرفته است بنابراین ضرورت دارد توسط خود خودروسازان داخلی این صنعت از شرایط موجود خارج شده و با ضریب اطمینان بیشتری تولید نماید قطعا این همایش و تعامل ضمن اینکه می تواند موجب رونق توسعه و تنوع در تولید و تامین بازار داخل شود بلکه با توجه به زمین هایی که در داخل وجود دارد در این راستا می توان بازار کشورهای اطراف را در اختیار گرفت و به نوعی این حرکت به پیشرفت بیشتر صنعت خودرو در آمد زایی و تولید بیشتر کمک خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"