کد خبر: ۲۳۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲

مزیت های همکاری با شرکت های کوچک و چابک بر صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو، رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اهداف و برنامه های راهبردی و افق بلند مدت صنعت خودرو را از جمله مسائل مهم و قابل توجه در صنعت خودروسازی دانست و گفت : امروز در حوزه راهبردی و برنامه های بلند مدت مسیر مشخصی پیش روی صنعت خودرو است هر چند در این مسیر رویکرد های مختلفی مطرح است اما قطعا هیچ یک نافی دیگری نخواهد بود.

مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، طراحی پلت فرم و ساخت برند ملی در تراز بازار جهانی را رویکردی قابل قبول در صنعت خودرو عنوان کرد و افزود : هرچند برخی قائل به چنین رویکردی نیستند اما مسلما با رویکرد و نگاه اول و دعوت از شرکای راهبردی برای صنعت خودرو می توان در بازارهای جهانی حضور قابل توجیهی داشت و با طراحی پلت فرم ها و خودروهای جدید به بازار پاسخ گوی نیاز و تقاضای بازار داخل نیز بود.

وی همچنین بر لزوم تمرکز جدی بر توان داخلی صنعت خودرو تاکید کرد و گفت :  قطعا امروز به جهت وجود نیروهای متخصص و توانمند و همچنین تکنولوژی و دانش فنی و توان طراحی و دانش تولید قطعات که کسب شده است خودروسازان داخل،  قادر به طراحی پلت فرم اختصاصی و عرضه خودروهای جدید با برند ملی خواهند بود.

وی افزود : البته می توان در طراحی اصلی خودروها از شرکتهای بزرگ در این حوزه استفاده کرد اما قطعا سایر بخش ها مانند فرایندهای نمونه سازی و تولید انبوه کاملا در داخل قابلیت اجرا دارند.

نماینده تهران در خانه ملت در ادامه همکاری با شرکتهای بزرگ خودروساز دنیا حرکت موثری در توسعه صنعت خودرو داخل دانست و گفت : قطعا همکاری با خودروسازان بزرگ و جهانی می تواند دست آوردهای خوبی را من جمله انتقال فن آوری و دانش ، وصل شدن به بازارهای جهانی و کسب دانش روز را برای خودروسازان داخلی به همراه داشته باشد اما به نظر می رسد امروز خودروسازان داخلی باید به سمت جذب و همکاری با شرکای جدید بروند چرا که هم اکنون بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا تمایل به همکاری مشترک با خودروسازان ایرانی را دارند.

بذرپاش افزود : مسلما در همکاری با شرکتهای خارجی صرفا نباید به عناوین و برندهای شرکتهای  بزرگ خارجی نگاه شود بلکه در این جریان می تواند از شرکتهای کوچک و چابک نیز استفاده کرد قطعا در صورت چنین روندی و همکاری با این نوع شرکتها بسیاری از فن آوری هایی که با شرکتهای بزرگ دنیا نمی توان کسب نمود را در همکاری با این شرکتها کسب خواهیم کرد.

وی ضمن تاکید بر تولید مشترک باید با مالکیت برند خودروسازان داخلی تصریح کرد : امروز به جهت ارتقاء سطح دانش و تکنولوژی صنعت خودرو ایران ، هر گونه همکاری با شرکتها ی خارجی در سطح مونتاز کاری توهین به صنعت خودروسازی ایران است بلکه باید همکاری با شرکتهای خارجی در راستای تولید مشترک و بهره گیری از دانش تولید و داخلی سازی بیش از 50 درصد قطعات در داخل باشد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"