کد خبر: ۲۳۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به توافقات ژنو و رفع تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی ایران گفت : تحریم‌های صنعت خودرو ، پس از تحریم صنعت نفت با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا اعمال شد که امید است با توافقات ژنو، ضمن رفع تحریم های صنعت خودرو، تحریم های بانکی و پولی نیز برداشته شود.

با رفع تحریم ها ، قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به توافقات ژنو و رفع تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی ایران گفت : تحریم‌های صنعت خودرو ، پس از تحریم صنعت نفت با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا اعمال شد که امید است با توافقات ژنو، ضمن رفع تحریم های صنعت خودرو، تحریم های بانکی و پولی نیز برداشته شود.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : رفع تحریم‌های صنعت خودرو زمانی به طور کامل محقق می شود که تحریم های بانکی و نقل و انتقال پول نیز برداشته شود .

وی تصریح کرد : قطعا رفع تحریم های صنعت خودرو در نقل و انتقال ارز و خرید خارجی شرکتهای خودروساز کمک موثری خواهد بود چرا که در راستای این تحریم شرکت‌های خارجی از همکاری با صنعت خودروسازی ایران منع شدند به همین جهت شرکت های خودروساز داخلی برای واردات و تامین برخی قطعات و مواد اولیه خارجی با سختی هایی مواجه شده و این مسئله گاها بیش از 30 درصد هزینه شرکت ها را افزایش داد.

وی افزود : اگر تحریم های صنعت خودرو برداشته شود هزینه های اضافی بر روی اقلام وارداتی نخواهیم داشت و این امر به کاهش زیان خودروسازان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به افزایش زیان شرکتهای خودروساز از سال گذشته تا کنون تاکید کرد : شرکت های خودروساز در سال گذشته حدود 4 هزار میلیارد تومان ضرر مالی کردند. همچنین در شش ماه اول امسال به شرکت ایران خودرو 450 میلیارد تومان و سایپا 273 میلیارد تومان زیان مالی وارد شد به طوری که از ابتدای امسال تاکنون در مجموع بیش از هزار میلیارد تومان زیان مالی به شرکتهای خودروساز وارد شده است لذا با رفع تحریم های صنعت خودرو و تحریم های بانکی هزینه اضافی شرکتها برای تامین قطعات و مواد اولیه کاهش خواهد یافت و این مساله به جبران زیان مالی شرکت ها کمک خواهد کرد.

وی در خصوص تاثیر رفع تحریم ها در کاهش قیمت خودرو گفت : با رفع تحریم های صنعت خودرو ، قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت چرا که با رفع تحریم ها باز هم امکان پوشش کل زیان شرکتهای خودروساز بعید خواهد بود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه به امکان رشد تولید شرکتها در جریان توافقات و رفع تحریم ها گفت : طبعا برای رشد تولید باید نقدینگی شرکتها تامین شود که این امر با افزایش سرمایه و کمک صاحبان سهام در افزایش سرمایه گذاری و همچنین اختصاص تسهیلات لازم توسط دولت به شرکتهای خودروساز محقق خواهد شد. البته هم اکنون وزیر صنعت در حال پی گیری و مکاتبه با رئیس کل بانک مرکزی برای اختصاص هزار میلیارد تومان به شرکت های خودروساز هستند اما تا کنون محقق نشده است.

نعمت بخش تصریح کرد : در صورت رفع مشکل نقدینگی و تحریم های صنعت خودرو امید می رود تولید در شرکتهای خودروساز افزایش یافته و این مساله موجب سرشکن شدن هزینه سربار شرکتها و افزایش کمتر قیمت خودرو توسط شرکتها شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"