کد خبر: ۲۴۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۲

سهم ناچیز صنعت خودرو در برنامه بودجه سال آینده

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دولت به جهت ارائه به موقع لایحه بودجه 93 گفت : متاسفانه در بودجه ارائه شده سهم صنعت و تولید بسیار کمرنگ دیده شده است.

محسن بیگلری در گفتگو یا خبرنگار خبر خودرو، افزود : در شرایطی که مشکل اصلی کشور حفظ تولید و اشتغال است به نظر می رسد باید برنامه ریزی دولت نیز در راستای حمایت از این دو حوزه و حفظ اشتغال موجود باشد .

وی گفت : هر چند باید از دولت به جهت ارائه به موقع لایحه بودجه 93 تشکر کرد اما متاسفانه اقدامات کارشناسی لازم برای تدوین لایحه بودجه سال آینده صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد : در لایحه بودجه ای که دولت ارائه کرده است متاسفانه حمایت چندانی از حوزه های تولیدی و صنعتی صورت نگرفته است در حالی که امروز بسیاری از بخش های صنعتی من جمله صنعت خودرو و قطعه سازی نیازمند نگاه ویژه دولت هستند.

وی گفت : دولت برای حمایت از تولید و حفظ اشتغال موجود باید از صنعت خودرو و قطعه سازی کشور که بخش زیادی از اشتغال کشور را تشکیل دادند را حمایت نماید در حالی که در لایحه بودجه 93 عملا این حمایت ها و اختصاص بودجه به این بخش ها بسیار کمرنگ است.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد نسبت به بودجه اختصاص یافته به بخش های تولیدی و صنعتی گفت : به نظر می رسد دولت باید در برنامه بودجه سال آینده بازنگری نمایند و سهم بیشتری از بودجه را به صنعت و تولید خصوصا صنایعی مانند صنعت خودرو اختصاص دهد.

بیگلری افزود : با توجه بیشتر دولت به حوزه صنعت خودرو در بودجه سال آینده ،علاوه بر اینکه اشتغال موجود در این صنعت حفظ می شود بلکه این حمایت و توجه در افزایش تولید و اشتغالزایی در کشور و همچنین رشد و توسعه صنعت خودرو تاثیر می گذارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"