کد خبر: ۲۴۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۲
به گزارش خبر خودرو ، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اسلامی شهر تهران در خصوص تعرفه جدید خرید آرم طرح ترافیک 93 گفت : هنوز پیشنهادی از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک در کمیسیون مطرح نشده است .

تعرفه آرم طرح ترافیک سالانه اعلام نشده است

به گزارش خبر خودرو ، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اسلامی شهر تهران در خصوص تعرفه جدید خرید آرم طرح ترافیک 93 گفت : هنوز پیشنهادی از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک در کمیسیون مطرح نشده است .

احمد دنیا مالی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در افزایش تعرفه جدید خرید آرم طرح ترافیک باید مسائلی همچون تورم را نیز در نظر داشت.

وی در ادامه این مطلب عنوان کرد : قیمت جدید باید به گونه ای تعیین شود که خرید طرح ترافیک برای شهروندان توجیه پذیر نباشد تا بدین وسیله بتوان آلودگی هوا و ترافیک مرکز شهر را نیز کاهش داد .

وی با انتقاد از اقدامات مقطعی در جهت کاهش آلودگی هوا تصریح کرد : هیچیک از این اقدامات مشکل آلودگی هوا را به طور کلی برطرف نخواهد کرد . موضوع آلودگی هوا موضوعی چند وجهی است لذا چنانچه به این مشکل به صورت مقطعی و سطحی توجه شود نمی توان آن را مرتفع ساخت .

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اسلامی شهر تهران اظهار داشت : اعمال سیاست های سلبی شاید مشکلات آلودگی هوا را به صورت مقطعی برطرف کند اما این مشکل باید از ریشه حل گردد .

احمد دنیا مالی به عدم کمبود در حمل ونقل عمومی اشاره کرد و اذعان داشت : خوشبختانه در این بخش با کمبود زیادی مواجه نیستیم اما توسعه حمل ونقل عمومی از مهمترین برنامه های شورای اسلامی شهر تهران محسوب می شود .

به گفته وی در کنار توسعه حمل و نقل عمومی مسائلی از قبیل الزام معاینه فنی ، خروج خودروهای فرسوده و جلوگیری از تردد پیکان باید در راس اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا قرار گیرد .

وی به تردد 2 هزار اتوبوس فرسوده در شهر تهران اشاره کرد و گفت : البته نباید ضرورت وجود کاتالیست و فیلتر هی مختلف در خودرو ها را نیز به منظور کاهش آلودگی هوا نادیده گرفت .

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اسلامی شهر تهران در انتها عنوان کرد : برخی از قوانین از جمله جلوگیری از تردد فرسوده ها در تهران و سایر کلان شهرها به دلیل وجود آلودگی هوا باید سختگیرانه تر اعمال شود .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"