کد خبر: ۲۴۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۲

قیمت خودرو بدون ارائه مستندات دقیق تغییر نخواهد کرد

به گزارش خبر خودرو، عضو شورای ملی رقابت ضمن اشاره به امکان بررسی و تجدید نظر در قیمت گذاری خودرو اظهار داشت : دستورالعمل قیمت گذاری خودرو فرمول ثابتی است و بدون ارائه مستندات محکم هیچ تغییری نخواهد کرد.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته فرمول قیمت‌گذاری خودرو به نحوی تدوین شده با در نظر گرفتن شاخص‌های نرخ تورم بخشی و نرخ ارز در هر مقطع امکان به روز شدن قیمت‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به جلسه اخیر شورای رقابت اظهار داشت : در این جلسه، اعضای شورای رقابت نظرات خود را در مورد مکانیزم قیمت‌گذاری خودرو مطرح کردند و مقرر شد این موضوع در جلسه‌ای با حضور مدیران خودرو‌ساز و مسئولان وزارت صنعت پیگیری شود.

وی گفت :  بر اساس نظر اعضای شورای رقابت، دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو ، فرمول دقیق و کاملا کارشناسی است به همین جهت در صورت هر گونه نوسان در نرخ ارز و تورم، می توان با قرار دادن در دستورالعمل فوق ، قیمت جدید را تعیین نمود.

عضو ناظر شورای رقابت همچنین اجرای دقیق دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در تغییر قیمت این محصول موثر دانست و اظهار داشت :  قیمت‌گذاری خودرو باید به نحوی باشد که فضای رقابتی را در کشور ایجاد نماید.

امامی  در ادامه با اشاره به طرح  تغییر برخی شاخص ها در دستورالعمل قیمت گذاری خودرو افزود : در صورتی که اطلاعات مستدل و متقنی به شورای رقابت ارائه شود شورا آمادگی دارد تا جلسات کارشناسی را در این خصوص تشکیل و دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را مورد بازنگری قرار دهد.

وی تصریح کرد :البته در صورتی که خودروسازان و وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز نقطه نظراتی را در ارتباط با قیمت ها و دستورالعمل کنونی قیمت گذاری خودرو ارائه نمایند این موارد در شورای رقابت قابل بررسی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"