کد خبر: ۲۴۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲

قیمت بنزین در سال آینده قطعا بیش از هزار تومان است

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : در جلسه مشترک دولت و مجلس که امروز و فردا برگزار می شود تکلیف بودجه سال آینده و موضوع هدفمندی سازی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی مشخص می شود.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش دو برابری درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده ، در خصوص تاثیر این موضوع بر افزایش قیمت بنزین  گفت : بر اساس پیشنهاد دولت برای افزایش درآمد حاصل از افزایش قیمت های حامل های انرژی ،پیش بینی می شود که حدود 90 درصد قیمت حامل های انرژی افزایش یابد اما تایید این مساله مستلزم تصویب نهایی در صحن علنی مجلس است .

وی  تصریح کرد : آنچه که در کمیسیون تلفیق مجلس نیز به تصویب رسیده است افزایش حدود 90 درصدی قیمت حامل های انرژی و بنزین در سال آینده است اما تا زمانی که این رقم در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان نرسد ، اجرایی نخواهد شد.

وی گفت : درصورتی که رقم افزایش 90 درصدی قیمت های حامل های انرژی در صحن علنی مصوب و اجرایی شود اما دولت در اجرای آن مدیریت لازم را نداشته باشد قطعا این مساله موجب افزایش قیمت سایر کالاها و نرخ تورم در سال آینده خواهیم بود.

وی تاکید کرد : امید است نمایندگان مجلس با درنظر گرفتن تمامی جوانب نسبت به تصویب درصد افزایش قیمت  حامل های انرژی تصمیم گیری نمایند.

نماینده رباط کریم و بهارستان در خانه ملت افزود : دولت و مجلس باید توجه نمایند که درصد افزایش قیمت حامل های انرژی برای سال آینده به نحوی باید صورت گیرد این مساله قیمت سایر اقلام و کالاهای مصرفی در کشور را تحت شعاع قرار ندهد.

نکو تاکید کرد : با تصویب افزایش 90 درصدی قیمت حامل های انرژی ، خصوصا بنزین در مجلس ،این مساله تاثیر زیادی در افزایش نرخ تورم در کشور خواهد داشت اما دولت می تواند در صورت تصویب مجلس با این رقم افزایش با شیوه ای منطقی مانع از افزایش قیمت سایر کالاها شود.

وی با اشاره به الزام دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت : انتظار می رود که دولت و مجلس با توجه به مشکلاتی که در مرحله اول این طرح ایجاد گردید در اجرای مرحله دوم طرح هدفمندسازی یارانه ها ، مدیریت درستی بر این مساله  داشته یاشند.

وی همچنین با تاکید بر افزایش قطعی قیمت بنزین در سال آینده ،خاطر نشان کرد : قطعا قیمت بنزین در سال آینده بالاتر از 1000 تومان بوده و کمتر از این رقم نخواهد بود .  

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"