کد خبر: ۲۴۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲

لزوم اختصاص بودجه بلاعوض به خودروسازان در بخش تحقیق و پژوهش

به گزارش خبرخودرو، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی محصولات جدید شرکت بهمن دیزل ضمن تشکر از گروه بهمن و مدیریت آن گفت: سیستم مدیریت گروه بهمن برای صنعت خودروی کشور مثال زدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، رضا رحمانی افزود: گروه خودروسازی بهمن گروهی صادق ، بافکر و قابل ارتقا است و قابلیت توسعه و پیشرفت بیشتر را دارد .

وی در ادامه ضمن بیان اینکه ، ایران در صنعت خودرو دارای مزیت های منحصر به فردی است، اظهار داشت: کشور ما بازاری بزرگ برای خودروسازان دنیا به لحاظ جمعیت است و این بازار ظرفیت گسترش هر چه بیشتر را دارد.

وی در ادامه با اشاره به تردد 200 هزار دستگاه خودروی تجاری فرسوده در کشور، گفت: این میزان خودروی تجاری فرسوده در کشور بیانگر بازاری مناسب برای خودروسازان تجاری دنیا است. ضمن اینکه عمده خودروسازان دنیا در شرق و غرب دنیا هستند و در منطقه خاورمیانه با 300 میلیون جمعیت به جز ایران خودروساز دیگری وجود ندارد لذا باید به دنبال همکاری استراتژیک در این خصوص باشیم و دولت و مجلس نیز در این خصوص حمایت های لازم را به عمل خواهند آورد.

وی به تصویب قوانینی در راستای حمایت مجلس و دولت از بهبود فضای کسب و کار و حمایت از سرمایه گذاری و تضمین سود تولید توسط دولت اشاره کرد و گفت: در دنیای تجارت، وجود چنین قوانینی از اهمیتی خاص برخوردار است.

وی ضمن بیان اینکه انتظار می رود در خصوص همکاری با شرکت های خارجی نهایت سخت گیری اعمال شود اظهار داشت: تجربه تلخ همکاری با شرکت هایی همچون پژو که پس از همکاری دراز مدت و کسب منافع همکاری با خودروسازان ایرانی، با اعمال تحریم ها به قطع همکاری با ما پرداختند، موجب شده است که مردم از دولت و خودروسازان و مجلس انتظار دقت بیشتر در خصوص همکاری با شرکت های خارجی را داشته باشند.

وی به اهمیت تحقیق و پژوهش در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: دولت می تواند بودجه ای بلاعوض را برای این امر به خودروسازان اختصاص دهد.

وی در ادامه ضمن اشاره به توانمندی بالای خودروسازان ایرانی به لحاظ طراحی و تولید عنوان کرد: گروه بهمن باید تلاش کند بیشتر محصولات خود را داخلی سازی کند و استانداردهای  روز دنیا در آن اعمال گردد.

وی در پایان گفت: امید می رود هر ساله شاهد ورود خودروهای جدید به بازار در ایران باشیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"