کد خبر: ۲۴۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۲

لزوم نظارت بیشتر بر واردات خودرو در شرایط اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : با اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی، باید زمینه رقابت در صنعت خودرو ایران فراهم شود.

شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : با توجه به اشتغالزایی بالای خودروسازی در کشور، باید زمینه همکاری مشترک و توسعه سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران فراهم شود تا با تولید برندهای جهانی در کشورمان ، خودروسازی ایران به سمتی حرکت نماید تا کاهش تعرفه واردات ، نگرانی تولید کنندگان داخلی را به همراه نداشته باشد.

وی گفت : افزایش تولید و ارتقاء کیفیت به منظور جذب بازارهای صادراتی باید به عنوان هدف اصلی و دستورالعمل کلی در دستور کار خودروسازان داخلی قرار گیرد تا زمینه رقابت محصولات داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت فراهم شود .

وی تصریح کرد: اما در شرایط فعلی اقتصاد کشور و رویکرد اقتصاد مقاومتی ، به هیچ عنوان واردات خودرو به صلاح کشور نیست.

وی گفت : در شرایط اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی باید کنترل و نظارت بیشتری نسبت به واردات خودرو صورت گیرد و در این راستا حمایت بیشتری از تولید داخل تا به تولید کننده داخلی ضربه ای وارد نشود.

نماینده سیرجان و بردسیر در ادامه افزود : البته کاهش تعرفه و اجازه واردات در مقطعی منافاتی با شرایط کنونی ندارد اما در در این شرایط باید حمایت جدی تری را از صنعت خودرو داخل صورت گیرد.

حسن پور به شرایط لازم جهت کاهش تعرفه واردات خودرو پرداخت و گفت : کاهش تعرفه واردات خودرو زمانی منطقی است که ثبات اقتصادی در کشور ایجاد و امکان رقابت خودروسازان داخلی با صنعت خودرو دنیا فراهم شود.

وی گفت : البته نباید در شرایط نابرابر تولید داخل با تولید کنندگان خارجی ، تعرفه واردات کاهش یابد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"