کد خبر: ۲۴۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۲

واحدهاي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ؛ سازمان توسعه اي شد

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از تایید این سازمان و واحدهای تابعه استانی آن به عنوان سازمانی توسعه ای خبر داد.

سید محمد علی سید ابریشمی گفت: این سازمان و شرکت های تابعه استانی به عنوان مجموعه ای حاکمیتی و توسعه ای بر واگذاری شهرکهای صنعتی به بخش خصوصی نظارت می کند.

وی افزود: سازمان های توسعه ای درجهت گسترش فناوری ، توسعه صادرات، ایجاد خوشه های صنعتی و پیوند بین واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ و همچنین گسترش و جذب سرمایه گذاری های خارجی نقش اساسی بر عهده دارد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران تحقق این ماموریت های خطیر را مستلزم همکاری سایر دستگاه های اجرایی دانست و افزود : در مجموعه سازمان نیز از هیچ تلاشی برای تحقق این اهداف فرو گذار نخواهیم کرد.

سید ابریشمی بازگرداندن واحدهای صنعتی نیمه فعال به چرخه تولیدرا مهمتر ازسرمایه گذاری های جدید درشهرکها و نواحی صنعتی توصیف کرد و گفت : در حال حاضر بخش زیادی از تمرکز سازمان بر احیای واحدهای نیمه تعطیل و سرمایه گذاری های انجام شده در شهرکها ونواحی صنعتی قرار دارد.

وی به تملک 841 واحد صنعتی در بانک ها اشاره و خاطرنشان کرد: این تعداد تنها مربوط به واحدهایی است که در شهرک های صنعتی مستقر است ، ضمن اینکه واحدهایی در خارج از شهرک های صنعتی وجود دارد که به تملک بانک ها درآمده است و از این واحدها نیز 192 واحد فعال است.

سید ابریشمی با بیان اینکه در سند چشم انداز نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم توسعه، بر مقوله علم و فناوری تاکید فراوان شده است، گفت: علم و فناوری از مهم ترین زیرساختهای پیشرفت کشور و ابزار جدی رقابت در عرصه های مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه سازمانهای توسعه ای سیاستهایی را در حوزه فن آوری در دستورکار قرار داده است ، تصریح کرد: این سازمان ها باید عرضه و تقاضای فن آوری را تسهیل و آن را به سمت نیازهای واقعی کسب وکار هدایت کند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه هم اکنون مبادلات انتقال فن آوری ساختار هدفمند ومنسجمی ندارد، افزود: سیاستگذاری و تدوین برنامه راهبردی برای توسعه شهرک‌ های فناوری ، مراکز خدمات فناوری کسب وکار و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه فناوری های جدید در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

سید ابریشمی در ادامه فقر شناخت فناوری‌های به روز از سوی صنعتگران، قیمت تمام شده بالای فناوری برای متقاضیان حوزه صنایع کوچک، نداشتن امکان واردات فناوری و فقر برنامه ملی برای نفوذ و رسوخ فناوری را از چالش‌های صنایع کوچک در حوزه فناوری دانست.

وی گفت: فن بازارها بعنوان مرکز عرضه و تقاضای فن آوریهای نوین ودسترسی آسان صنایع کوچک درشهرکها ونواحی صنعتی به آنها می تواند برخی از چالشهای پیش روی این صنایع را کاهش دهد.

سید ابریشمی با اشاره به برنامه‌های حمایتی این سازمان افزود:

شبکه‌ای از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شده است تا واحدهای کوچک صنعتی از مزایای آن بهره مند شود ، ضمن آنکه پیگیری‌های لازم برای توسعه پارک‌های علم و فناوری و تدوین برنامه ملی برای نفوذ و رسوخ فناوری در واحدهای کوچک صنعتی انجام شد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ایجاد 6 فن بازار با همکاری پارک علم و فناوری پردیس را از دیگر اقدامات این سازمان در زمینه توسعه فناوری در واحدهای صنعتی کوچک نام برد و اضافه کرد: شهرک‌های فناوری در مشهد، تبریز، خوزستان، ارومیه و فارس هم راه اندازی شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"