کد خبر: ۲۵۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۲

حمايت از ايجاد شهرکهاي صنعتي خصوصي

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو،با تاکید برساخت شهرکهای صنعتی خصوصی گفت: سازمان و شرکتهای استانی به جای تمرکز بر شهرک سازی بسترهای لازم را برای حضور سرمایه گذاران در ایجاد شهرکهای صنعتی خصوصی فراهم کنند.

سید محمد علی سید ابریشمی درگردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسرکشور ، ایجاد شهرکهای صنعتی خصوصی را در چارچوب سیاست‌های دولت مبنی بر تقویت و حمایت از بخش خصوصی دانست و گفت: شهرک‌های صنعتی خصوصی نیز از مزایای شهرکهای دولتی بهره‌مند می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه توسعه کیفی شهرکهای صنعتی را از اولویتهای مهم این سازمان اعلام کرد و افزود: شرکت های شهرکهای صنعتی سراسر کشور باید به جای توسعه کمی شهرکها بر توسعه شهرکهای خصوصی و کیفی سازی شهرکهای فعلی اقدام کنند.

سید ابریشمی به مدیران عامل استانها گفت: شرکتهای تابعه استانی باید با ایجاد زیرساختهای صنعتی و امکانات رفاهی ، فضای مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم کنند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران حمایت از بخش خصوصی به ویژه صنایع کوچک را از سیاستهای اصلی سازمان اعلام و تصریح کرد: ایجاد اشتغال تنها با توسعه واحدهای صنعتی به ویژه صنایع کوچک امکان پذیر خواهد بود و برای تحقق این امر شرکتهای تابعه استانی باید امتیازات ویژه ای برای متقاضیان زمین در شهرک صنعتی در نظر بگیرند.

وی دغدغه دیگر سازمان را تملک 841 واحد صنعتی از سوی بانکهای عامل اعلام کرد و گفت : مدیران عامل شرکت شهرک های صنعتی سراسر کشور باید با بسترسازی مناسب و شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی ، شرایط را برای فعال کردن و احیای مجدد این واحدها جهت استفاده بهینه از سرمایه گذاری های انجام شده ورونق کسب وکار در داخل شهرکهای صنعتی فراهم کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه به فعالیتهای حمایتی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اشاره و خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال آتی سرمایه این صندوق افزایش یابد و واحدهای بیشتری را حمایت کند.

سید ابریشمی ، هدف اصلی مجموعه شهرکهای صنعتی را تقویت صنعتگران و خدمت به آنان دانست و گفت: با کم کردن موانع و رعایت قانون تلاش می کنیم وضع تولید را بهبود ببخشیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"