کد خبر: ۲۵۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۳

نقشه راه اقتصاد مقاومتي ؛ عملگرايي است

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند با نصب بنر و تابلو و همایش و گردهمایی محقق و میسر نمی شود، بلکه باید عملگرا بود.

علی یزدانی ورزنه افزود: این نقشه راه در واقع، برنامه اجرایی دولت است و هیچ پیچیدگی در اجرا ندارد.

وی گفت : هدف این وزارتخانه تحقق فرمایشات و بیانات رهبر معظم انقلاب در روزهای آغازین سال جدید است و تحقق این فرمایشات، عید و تعطیلی نمی شناسد.

وی تصریح کرد: حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی نیاز به استمرار دارد و قرار نیست برای هر تعطیلی، چرخ توسعه کشور متوقف شود.

یزدانی تاکید کرد: تلاش برای کاهش رشد تورم، مبارزه با رکود اقتصادی، رونق اقتصادی، هدفمندی یارانه ها با نگرش برخورداری اقشار محروم جامعه از کمک بیشتر و تاکید بر انتقاد برای توسعه و پیشرفت از سیاست های دولت در سال

جدید خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تجربه ثابت کرده است دولت تولید کننده خوبی نیست و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت اقتصادی، اقتصاد باید مردمی شود.

وی اظهار داشت : انتقادها باید ساختار سازنده و منصفانه داشته باشد و باید با تقویت نقاط مثبت و از بین بردن نقاط ضعف و تبدیل کردن آنها به فرصت ها، برای پیشرفت کشور تلاش کنیم.

یزدانی یادآور شد : به انسجام، وحدت و صمیمیت در دستگاه های مختلف و میان آحاد مختلف جامعه از محورهای فعالیت دولت در برنامه های پیش رو نیاز خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در شعار سال به موضوع فرهنگ در جامعه گفت: پایه فرهنگ ، اخلاق است و اگر اخلاق نیک در جامعه ترویج پیدا کند ، فرهنگ هم جای مناسب خود را پیدا می کند و فرهنگ اصیل و درست در جامعه گسترش خواهد یافت.

یزدانی گفت : خط مشی دولت بر تدبیر و اعتدال و پرهیز از تندروی و افراط و تفریط در تمام زمینه ها اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع مدیریت جهادی مختص به فرد یا قشر خاصی نیست و برای یک مدیریت جهادی نیاز است تمام آحاد جامعه در کنار هم در سازندگی کشور تلاش کنند.

وی افزود: این مدیریت و سازندگی جهادی در سال های هشت سال دفاع مقدس و سازندگی های پس از آن در روحیه تمام افراد ایران اسلامی وجود داشت و امروز نیز کشور نیازمند همان روحیه و انرژی است.

یزدانی افزود: بیشترین محور فرامین مقام معظم رهبری در سال های گذشته و بخصوص در شعار سال جاری معطوف به مسائل اقتصادی و صنعتی است و این مسوولیت تمامی بخش های دولتی و صنعتی در کشور را سنگین و حساس خواهد کرد و باید همه در این حوزه هوشیار باشیم.

وی یاداور شد: باید از کارهای روزمره در دستگاه های دولتی پرهیز کرد و هرآنچه که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد، باید واگذار شود.

یزدانی افزود: از جمله ویژگی های اقتصاد مقاومتی این است که مردم بنیاد اقتصاد هستند و اقتصاد باید به خود مردم سپرده شود و دولت وظیفه نظارتی، برنامه ریزی و هدایتگری را دارد؛ اولویت های اقتصادی در دولت تعیین می شود و مردم با تدبیرهای مناسب اجرای آن را بر عهده خواهند گرفت.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"