کد خبر: ۲۵۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو عمده ترین اقدام خودروسازان در سال جدید را تنوع در تولید به منظور رقابت پذیری دانست و گفت : با بازشدن بازار واردات ، موضوع رقابت پذیری خودروها در داخل بسیار جدی تر می شود بنابراین خودروسازان داخلی باید نسبت به تنوع در تولید و تغییر ظاهر و همزمان افزایش کیفی خودروها حرکت های جدی تری داشته باشند.

سیاست خودروسازان برای تنوع در تولید و عرضه خودروهایی با فیس جدید

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو عمده ترین اقدام خودروسازان در سال جدید را تنوع در تولید به منظور رقابت پذیری دانست و گفت : با بازشدن بازار واردات ، موضوع رقابت پذیری خودروها در داخل بسیار جدی تر می شود بنابراین خودروسازان داخلی باید نسبت به تنوع در تولید و تغییر ظاهر و همزمان افزایش کیفی خودروها حرکت های جدی تری داشته باشند.

دکتر مرزبان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : : امروز تنوع بازار خودرو باعث شده که شرکتهای تولیدکننده خودرو در دنیا برای اینکه بتوانند در بازار بمانند و در این رقابت برنده شوند دائما به دنبال تولید های جدید باشند و هر سال و یا دوسال یکبار یک خودروی جدید با ظاهری متفاوت  را عرضه نمایند.

وی گفت :  به نظر می رسد خودروسازان داخلی نیز باید با چنین سیاستی حرکت کرده  و برنامه ریزی کنند که اگر خودرویی تولید می شود سال بعد ظاهر و استایل این خودرو تغییر کند.

وی تصریح کرد : تغییر در شکل و ظاهر خودرو و افزایش آپشن ها و امکانات جدید بر روی خودروها ، موجب جذب مشتری بیشتر می شود بنابراین تولید کنندگان باید از چنین ابراز تبلیغاتی و رقابتی استفاده کنند  به عنوان مثال اگر خودرویی 10 یا 20 سال قبل طراحی شده و همچنان تولید می شود دائما باید تغییرات ظاهری و کیفی داده شود و با ظاهری متفاوت و بهتر از سال قبل عرضه شود.

وی در ادامه به ضرورت ادامه حمایت دولت از صنعت خودرو پرداخت و گفت : صنعت خودرو از جمله صنایعی است که به جهت کمک های مستقیم و غیر مستقیمی که تاکنون به این صنعت خودرو صورت گرفته هم اکنون به مانند بیماری است که با دارو و مسکن سرپا نگه داشته شده است اما مسلما قطع کمک ها و حمایت های دولتی از صنعت خودرو مستلزم صرف زمان است و چنانچه به یکباره حمایت دولت از خودروسازان قطع و یا کم شود اتفاقی که در سه ، چهار سال اخیر بواسطه هدفمندسازی یارانه ها و عدم پرداخت سهم تولید و صنعت رخ داد تکرار می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود :  رونق تولید همزمان بااجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها را نیازمند برنامه ریزی برای کمک به صنایع داخلی است خصوصا صنعت خودرو  دانست و گفت : قطعا این کار باید به صورت برنامه ریزی شده صورت گیرد باید به صورتی باشد که به مرور این کمک کم شود .

مرزبان گفت : باید برنامه ای دو یا سه ساله هدف گذاری شود و به تدریج درصد حمایت و کمک به خودروسازان کمتر شود تا نهایتا صنعت خودرو بر روی پای خودش بیاستد لزا به نظر می رسد هم اکنون همچنان صنعت خودرو نیازمند کمک دولت است و دولت باید همچنان به صنعت خودرو کمک کند تا تولید داخل شکل گیرد اما نباید به نحوی باشد که خودروسازان وابسته شوند و تکیه گاهشان صرفا دولت شود.

وی اظهار داشت : به نظر می آید که به شکل واقعی هدفمندسازی یارانه ها انجام شود می تواند برای بخش های تولیدی و صنعت خودرو موثر واقع شود اما اینکه تا چه میزان دولت برای این مسیر برنامه ریزی کرده و با چه تمهیداتی در نظر دارد این کار را انجام دهد بر می گردد به مسئولین و دست اندرکاران که در حال تنظیم این طرح و برنامه هستند.

وی در ادامه به موضوع لزوم مدیریت جهادی در صنعت خودرو پرداخت و  افزود : استفاده از همه پتانسیل ها و ظرفیت ها در تمام کشور با مدیریت صحیح گامی مهم در راستای مدیریت جهادی است  به عبارت دیگر برای ایجاد سینرژی در صنعت خودرو باید کلیه قطعه سازان داخلی به نحوی حمایت شوند تا در این حرکت جهادی شریک و سهیم شده و جنب و جوش در کلیه بخش های صنعت خودرو ایجاد شود.

وی همچنین به کاهش سرعت رشد در صنعت قطعه سازی کشور اشاره کرد و گفت : افزایش سرعت رشد در صنعت قطعه سازی کشور قطعا در  ایجاد تنوع در تولید و ظاهر خودروها موثر خواهد بود بنابراین باید صنعت قطعه سازی کشور مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"