کد خبر: ۲۵۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تبعا قیمت خودروهای با مصرف سوخت بیشترکاهش وقیمت خودروهای کم مصرف افزایش خواهد یافت.

افزایش قیمت سوخت موجب افزایش تقاضا برای حمل و نقل عمومی می گردد

به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تبعا قیمت خودروهای با مصرف سوخت بیشتر کاهش و قیمت خودروهای کم مصرف افزایش خواهد یافت.

جعفر قادری درادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی  خبرخودرو، تصریح کرد : در صورت افزایش قیمت سوخت وهزینه های حمل ونقل در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ، این موضوع  بر صنعت خودرو نیز تاثیرگذار خواهد بود و قطعا قیمت خودروهای با مصرف بیشتر ، کاهش و قیمت خودروهای کم مصرف افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود : با افزایش قیمت سوخت تقاضا برای حمل ونقل خصوصی به حمل ونقل عمومی سوق داده خواهد شد و در این خصوص نیاز است که بخشی از منابع هدفمندی یارانه ها به توسعه حمل ونقل عمومی اختصاص یابد که باید در این راستا جایگزین مناسبی برای حمل ونقل خصوصی یافت.

وی با اشاره به راهکارهای توسعه حمل ونقل عمومی اظهار داشت : می توان با گسترش زیرساخت های ریلی و حمایت از تولید خودروهای کم مصرف به وسیله ارتقا تکنولوژی در  ساخت خودروها توسط خودروسازان از این تغییرات قیمتی نهایت استفاده صورت گیرد .

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد :در حال حاضر در کمیسیون های نظارتی چون کمیسیون صنایع وکمیسیمون تولید ملی به مصوباتی که در حوزه ارتقا سطح کیفیت تولید ملی از جمله صنعت خودروسازی به منظور استفاده از تکنولوژی روز درساخت خودرو وجود دارد ،  کنترل و نظارت صورت می  گیرد تا این مصوبات در زمان مقرر به انجام رسد.

قادری در خاتمه خاطر نشان کرد: در بحث قانون هدفمند سازی یارنه ها این امکان داده شده است که قیمت سوخت در کلان شهرها وشهرهای آلوده نسبت به سایر شهرها افزایش یابد و دولت می تواند منابع بدست آمده از این محل را صرف توسعه حمل ونقل عمومی وکاهش آلودگی هوا نماید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"