کد خبر: ۲۵۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، رئیس امور استاندارد، تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت ، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از آغاز بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک بنزینی خبر داد و گفت : ظرف هفته های آتی کمیته کارشناسی بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک تشکیل و بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک آغاز می شود.

آغاز بازنگری استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک

به گزارش خبر خودرو، رئیس امور استاندارد، تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت ، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت  از آغاز بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک بنزینی خبر داد و  گفت : ظرف هفته های آتی کمیته کارشناسی بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک تشکیل و بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک آغاز می شود.

مهندس مهدی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود :  پیش بینی می شود تا حداکثر سه ماهه سوم امسال بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک ادامه داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص بازنگری در استاندارد مصرف سوخت موتورسیکلت ها اظهار داشت : بازنگری در استاندارد مصرف سوخت موتورسیکلت ها نیز  از برنامه های شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در سال جاری است که بزودی آغاز می شود.

وی تاکید کرد : پیش بینی می شود نتیجه بازنگری در استاندارد مصرف سوخت موتورسیکلت ها نیز اوایل سال آینده مشخص و اعلام شود.

رئیس امور استاندارد، تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت ، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت همچنین در خصوص تدوین استاندارد مصرف سوخت خودروهای ال پی جی سوز گفت : با توجه به عدم شفافیت سیاست دولت در خصوص تولید خودروهای ال پی جی سوز ، تدوین استاندارد مصرف سوخت این نوع خودروها فعلا در دستور کار شرکت بهینه سازی قرار ندارد اما چنانچه خودروسازان موظف به تولید این خودروها شوند در این شرایط تدوین استاندارد مصرف سوخت خودروهای ال پی جی سوز نیز از تکالیف قانونی شرکت بهینه سازی خواهد بود.

مهدی نژاد در ادامه بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سنگین و نیمه سنگین را از برنامه های سال جاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اعلام کرد و افزود : بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز همانند خودروهای سبک هر 3 سال یکبار صورت می گیرد به همین جهت، امسال نیز بازنگری در استاندارد مصرف این خودروها در دستور کار شرکت بهینه سازی مصرف سوخت قرار دارد.

وی تصریح کرد : کمیته کارشناسی بازنگری در  استاندارد مصرف سوخت خودروهای سنگین و نیمه سنگین به زودی تشکیل و شروع به فعالیت خواهد کرد ، پیش بینی می شود حداکثر اواسط امسال بازنگری در این استاندارد به اتمام برسد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"