کد خبر: ۲۵۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اقدامات خودروسازان در زمینه تولید خودروی ملی گفت : توجه به تولید خودروی ملی و خودروهای ساخت داخل از الزامات و ضروریات کشور بوده و باید در این راستا تلاش بیشتری صورت گیرد .

هر گونه انتقاد غیر کارشناسی نسبت به تولید خودروی ملی توهین به توانایی متخصصان ایرانی است

به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اقدامات خودروسازان در زمینه تولید خودروی ملی گفت : توجه به تولید خودروی ملی و خودروهای ساخت داخل از الزامات و ضروریات کشور بوده و باید در این راستا تلاش بیشتری صورت گیرد .

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد وافزود : یکی از مهمترین و اساسی ترین مباحث در بحث اقتصاد مقاومتی ، درون زایی ، خود اتکایی و تاکید بر تولید داخل است بنابراین در جریان اجرای این سیاست ،خودروسازان نیز باید تولید خودروی ملی را مورد توجه جدی تری قرار دهند.

وی تصریح کرد : در شرایط کنونی توجه به تولید خودرو ملی در راستای حمایت از تولید ملی بوده و باید این مساله در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی به طور جدی دنبال شود.

وی با اشاره به تحریم ها و ایجاد محدودیت برای حضور ایران در عرصه های بین المللی اظهار داشت : ایجاد محدودیت در عرصه های تجارت و روابط خارجی ، راهی جزء تمرکز بر روی اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی را برای کشور باقی نمی گذارد .

نماینده بویین زهرا در خانه ملت ضمن تاکید بر تداوم حرکت خودروسازان در راستای تولید خودروی ملی تصریح کرد : خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات خوبی و قابل تاملی در راستای تولید خودروی ملی در شرکتهای خودروساز صورت گرفته است اما با توجه به بستر ، زمینه و ظرفیت های موجود در صنعت خودرو ایران،  امید است این رویه در شرکتهای خودروساز ادامه یافته و شرکتها در تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی با جدیت بحث تولید خودروی ملی و همچنین ارتقاء کیفی خودروها را دنبال نمایند.

عباسپور افزود : البته حرکت خودروسازان در این راستا می تواند با مشارکت شرکای خارجی صورت گیرد  و به تدریج با کسب دانش و تکنولوژی و افزایش سهم داخلی سازی در جهت تولید خودروی ملی اقدام شود.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اظهارات غیر کارشناسی برخی افراد در خصوص تولید خودروی ملی ، تاکید کرد: در شرایط کنونی هر گونه انتقاد غیر کارشناسی در خصوص تولید خودروی ملی توهین به توانایی و استعداد جوانان ایرانی است  در حالی که متخصصان ایرانی در عرصه های مختلف نشان دادند که می توانند نسبت به بومی سازی و تولید ملی اقدام کنند و این توانایی را در حوزه صنایع دفاعی و موشکی نیز نشان داده اند.

وی گفت : موفقیت هایی که هم اکنون در صنایع هوا و فضا ، نانو ، انرژی هسته ای صورت گرفته نشان می دهد این خلاقیت می تواند در حوزه خودروسازی نیز شکوفا شده و بروز و ظهور پیدا کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"