کد خبر: ۲۵۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، عضو انجمن قطعه سازان اظهار داشت : با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ، قیمت قطعات داخلی قطعا افزایش خواهد یافت.

افزایش قیمت قطعات با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها

به گزارش خبرخودرو ، عضو انجمن قطعه سازان اظهار داشت : با اجرای  فاز دوم هدفمندی یارانه ها ، قیمت قطعات داخلی قطعا افزایش خواهد یافت.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ، تصریح کرد : اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها باعث افزایش تعرفه حامل های انرژی و در نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات خواهد شد ، که این امر نهایتا در افزایش قیمت قطعات تولیدی داخل تاثیر گذار خواهد بود.

وی در ادامه افزود : در صورت افزایش قیمت قطعات تولید داخل ، خودروسازان قطعات را نمی خرند و در این صورت ضرر وز یان قطعه سازان مضاعف خواهد شد ،  بنابراین اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در شرایط فعلی قطعا به ضرر قطعه سازان است .

وی خاطر نشان کرد : در صورت کاهش قیمت مواد اولیه قطعا مشکلات قطعه سازان نیز کاهش می یابد که این مهم از طریق پرداخت یارانه از سوی دولت ممکن خواهد شد و در صورتی که دولت بر اساس یک برنامه مشخص ، یارانه به بخش تولید اختصاص دهد که به جبران زیان و هزینه های ایجاد شده در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ، ختم شود ، تولید کنندگان می توانند قطعات را با قیمت مناسب تری عرضه کنند.

وی در ادامه اظهار داشت کرد : اگر تسهیلات اعطایی بانک ها به تولید کنندگان با نرخ بهره کمتری تعلق گیرد و همچنین خودروسازان نیز در زمان مشخص بدهی خود به قطعه سازان را پرداخت کنند، قطعا به این صنف کمک زیادی خواهد شد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر خودروسازان برای قیمت فروش محصولات  با مشکل مواجه هستند و در صورتی که قیمت قطعات افزایش یابد ، 80 درصد قیمت خودرو نیز متاثر خواهد گشت ، که در این صورت مشکل خودروسازان نیز برای فروش محصولاتشان مضاعف می شود.

وی در ادامه به عدم وجود شرایط رقابت پذیری میان تولیدکنندگان داخلی با تولیدکنندگان خارجی اشاره کرد و گفت : قیمت قطعات وارداتی وابسته به نرخ ارز است و در حال حاضر امکان رقابت برای تولید کنندگان داخلی وخارجی وجود ندارد که در صورت افزایش بهای تمام شده قطعات داخلی ، مشکلات رقابت دو چندان خواهد شد.

وی در خاتمه با اشاره به کیفیت برتر قطعات داخلی در مقایسه با نمونه های وارداتی به کشور اظهار داشت : پیش از اعمال تحریم ها کیفیت خودروهای ساخت داخل به مراتب مناسب تر بود ولی به دلیل توقف تولید قطعات داخل ، خودروسازها از قطعات وارداتی از چین وسایر کشورها در ساخت خودرو استفاده می کنند که این امر منجر به کاهش کیفیت خودروها شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"