کد خبر: ۲۵۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۳
فارس:مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد با افت بورس مجدداً سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن بیاید و قیمت‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، اظهار داشت: بارها در مصاحبه‌های قبلی خود این موضوع را به مسئولان بورس متذکر و هشدار دادم که اگر این روند صعودی بورس به یکباره نزولی شود، مبادا سهامداران بزرگ به یکباره سرمایه‌های خود را از بورس خارج و به سمت بخش مسکن بیاورند و قیمت ها را افزایش دهد.

قلی خسروی ادامه داد: در تمام تحلیل‌های گذشته خود موضوع افت بورس و احتمال رفتن سرمایه‌ها به سمت بخش مسکن و ایجاد بحران قیمتی همانند سال 88 را مطرح و هشدار داده‌ام.

*دلایل افزایش اجاره‌نشینی در تهران

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود این روزها میزان اجاره‌نشینی در تهران و حتی کشور افزایش یافته، آیا این موضوع دلیل خاصی دارد، گفت: یکی از دلایل اجاره‌نشینی در تهران، رشد مهاجرت به تهران و نبود تسهیلات مناسب و اشتغال در شهرستان‌ها می‌تواند باشد.

وی با اشاره به اینکه بالا بودن قیمت ها و کاهش قدرت خرید نیز یکی دیگر از دلایل رشد اجاره نشینی است،افزود: البته نبود اشتغال در شهرستان‌ها و مهاجرت به تهران موضوع تازه‌ای نیست، اما شاید یکی دیگر از دلایل رشد اجاره‌نشینی در تهران فروش واحد مسکونی و بردن سرمایه‌ها به سمت اشتغال از سوی برخی سرمایه‌داران است.

قلی خسروی گفت: کل قراردادهای صورت‌گرفته در سال 91 در تهران 22 هزار و 857 و در سال 92 بالغ بر 37 هزار و 203 مورد بوده است.

وی ادامه داد: در سال 91 میزان تنظیم اجاره‌نامه در تهران 9 هزار و 971 مورد بوده که این میزان در سال 92 به 15 هزار و 681 مورد رسیده و این حاکی از رشد 57 درصدی اجاره‌نشینی در تهران است.

به گفته وی، سهم اجاره‌نشینی در استان تهران نیز حاکی از رشد است به طوری که در سال 91 در استان تهران 52 هزار و 767 مورد اجاره‌نشینی به ثبت رسیده و در سال 92 این عدد به 53 هزار و 269 قرارداد رسیده است.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"