کد خبر: ۲۵۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
مهر: دكتر سید محمود اسحاق حسینی با توجه به آثار سوء استفاده از پکیج در آپارتمان ها گفت: متاسفانه استفاده از پکیج آثار مخربی بر روی سیستم گوارش ساکنان منزل دارد به همین دلیل گازهای متصاعد شده از پکیج ها و انتشار آن در فضای داخلی خانه ها مدتی است مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.

وی افزود: انتشار این گازها موجب خشک شدن هوای اتاق می شود که این امر منجر به بروز مشکلات تنفسی در ساکنان منزل می شود، این مساله در افرادی که پولیپ بینی دارند و یا دچار تغییراتی در قسمت فوقانی دستگاه تنفسشان هستند و با دهان تنفس می کنند شدید تر است.

اسحاق حسيني با بیان اینکه تداوم این روند خطر ابتلا به یبوست را به همراه دارد عنوان کرد: هر چه مدت زمان استفاده از پکیج طولانی تر باشد به طبع خشکی هوای اتاق نیز شدت می یابد و ادامه این روند منجر به کاهش ترشحات دستگاه گوارش می شود و در طولانی مدت یبوست و خشکی مزاج را برای افراد به ارمغان می آورد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد:تداوم استفاده از پکیج منجر به تشدید یبوست در برخی افراد می شود بنابراین به این افراد توصیه می کنیم چنانچه به ناچار از سیستم پکیج در منازلشان استفاده می کنند مصرف 8 لیوان آب و یا چای کم رنگ را فراموش نکنند.

به گفته این متخصص گوارش، مصرف میوه هایی از قبیل آلو، انگور، انجیر و گلابی می تواند موجب زینت مزاج و کاهش عوارض ناشی از خشکی هوا بر اثر استفاده از پیکج شود.

رئیس بخش داخلی بیمارستان امیر اعلم با ابراز تاسف از بی توجهی دستگاههای مسوول به رواج روزافزون استفاده از پکیج در منازل گفت: گرچه گازهای متصاعد شده از پکیج منجر به مسمومیت با گاز CO و یا CO2 نمی شود اما اثرات مخربی به خصوص در طولانی مدت بر سلامت ساکنان منازل دارد.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"