کد خبر: ۲۵۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران از ارايه لايحه پيشنهادي شهرداري تهران بر كنترل مكانيزه گواهي معاينه فني خودروها و موتورسيكلت ها به شوراي اسلامي شهر تهران خبر داد.

اعمال قانون خودروهاي فاقد برگه معاينه فني از طريق دوربين هاي ثبت تخلف

به گزارش خبرخودرو، مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران از ارايه لايحه پيشنهادي شهرداري تهران بر كنترل مكانيزه گواهي معاينه فني خودروها و موتورسيكلت ها به شوراي اسلامي شهر تهران خبر داد.

سيد علي رضوي گفت: با توجه به نقش مهم و تاثير گذار معاينه فني خودروها در كاهش آلاينده هاي هوا و صدا و تاثير بر افزايش ايمني تردد و كاهش حوادث رانندگي ناشي از نقص فني، طرح لايحه كنترل مكانيزه گواهي معاينه فني خودروها و موتورسيكلت ها به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال شده است .

وي با بيان اينكه لايحه پيشنهادي كنترل مكانيزه گواهي معاينه فني خودروها و موتورسيكلت ها به شوراي اسلامي شهر تهران ارايه شده كه از طريق شورا به شوراي عالي استانها و سپس به دولت و مجلس شوراي اسلامي ارايه شود، گفت: در اين لايحه پيشنهاد شده دولت به منظور فراهم آمدن امكانات كنترل موثر و جدي معاينه فني خودروها اطلاعات تمامي خودروهايي كه از مراكز مجاز معاينه فني كشور، گواهي دريافت مي كنند به صورت بر خط تحت بانك اطلاعاتي واحد گرد آوري شده و نسبت به فعال سازي و بكارگيري سيستم جامع نرم افزاري به نحوي كه امكان دسترسي ستادهاي معاينه فني ، پليس راهور ، و شركت هاي بيمه و دفاتر اسناد رسمي به اطلاعات خودورهاي داراي برگه معاينه فني فراهم گردد، اقدام شود.

در اين لايحه پيشنهاد شده از طريق دوربين هاي ثبت تخلف ، خودروهاي فاقد برگه معاينه فني كنترل و اعمال قانون شوند .

به گفته رضوي همچنين پيشنهاد شده دولت ترتيبي اتخاذ كند تا به محض انقضاي اعتبار گواهي نامه معاينه فني صادره ، كارت هوشمند سوخت خودروهاي فاقد معاينه فني غيرفعال شود .وي تصريح كرد : در اين لايحه پيشنهاد شده به صورت مكانيزه خودروهاي فاقد معاينه فني اعمال قانون شوند .

رضوي با بيان اينكه در سطح شهر تهران 40 خط معاينه فني با پراكندگي در نقاط مختلف شهر فعاليت دارد، گفت: به رغم سرمايه گذاري بسيار گسترده شهرداري تهران در مراكز مكانيزه معاينه فني ، مراجعات و استقبال شهروندان تنها به زمان هاي خاص و الزامات پليس بسته شده است

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"