کد خبر: ۲۵۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳

«تن‌دال»، عنوان کتاب جدید سید مجید حسینی است که در فروردین ماه سال جاری توسط انتشارات رخداد نو، با شمارگان 1500 نسخه و با قیمت 13500 تومان به چاپ رسیده است. چهارمین کتاب سیدمجیدحسینی منتشرشد

به گزارش «تابناک»، تن‌دال دارای 5 فصل است که عبارتند از: چارچوب نظری فیلم به مثابه کالایی فرهنگی، گفتمان تن زدودگی: دهه 1360، گفتمان امیال شهری: دهه 1370، گفتمان بگذار زندگی کنم: دهه 1380 و جمع بندی و نتیجه گیری.

این کتاب به بررسی و توضیح تحولاتی که در فرهنگ سیاسی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 1390 به وقوع پیوسته، می پردازد و نویسنده در آن می کوشد تا با بهره‌گیری از نظریات افرادی نظیر هال، آیزر، گادامر، دریدا و فوکو یک چارچوب نظری مشخص و دقیق را برای تحلیل گفتمان انتقادی مجموعهای از فیلم‌های شاخص سینمای ایران در دوره‌های مختلف فراهم نماید.

این کتاب از دو جنبه حایز اهمیت است: اول، ارائه دستورالعملی کاملا کاربردی و عینی برای کاربست روش تحلیل گفتمان انتقادی و دوم، داشتن نگاهی نو و قاعده‌مند به فیلم‌های سینمای ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون.

سیدمجیدحسینی، دارای مدرک دکترای علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است. از وی تاکنون سه عنوان کتاب با نام-های کلوخ‌های بلور، هارواردمک‌دونالد و اعترافات شهر خدا به چاپ رسیده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"