کد خبر: ۲۵۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو ، با اشاره به برنامه سازمان ملی استاندارد در خصوص تدوین استاندارد ملی خدمات پس از فروش خودرو گفت : در حال حاضر کلیه خدمات در مراکز خدمات پس از فروش دارای دستورالعملی استاندارد است اما این استاندارد ملی نیست.

ضوابط و دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروها بازنگری می شود

 به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو ، با اشاره به برنامه سازمان ملی استاندارد در خصوص تدوین استاندارد ملی خدمات پس از فروش خودرو گفت : در حال حاضر کلیه خدمات در مراکز خدمات پس از فروش دارای دستورالعملی استاندارد است اما این استاندارد ملی نیست.

عباسعلی غیاثی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود: برای تدوین استاندارد جدید خدمات پس از فروش باید دستورالعمل استاندارد کنونی تبدیل به استاندارد ملی شود که این مسئله شرایط را برای تعمیرگاهها متفرقه سخت خواهد کرد.

وی تصریح کرد : برای تدوین استاندارد ملی خدمات پس از فروش خودرو باید استانداردی با نظارت عالیه وزارت صنعت ، معدن و تجارت که توسط انجمن خدمات پس از فروش خودرو ، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو و اتحادیه مربوطه تدوین شده مبنا قرار گیرد.

وی گفت : در حقیقت برای نمایندگی های مجاز یک استاندارد وجود دارد که از همان استفاده می شود و بر اساس آن نمایندگی های خدمات پس از فروش آدیت و بازرسی و  امتیاز دریافت می کنند.

وی اظهار داشت : در این استاندارد کلیه موارد لازم برای ارائه خدمات پس از فروش خودرو مانند تجهیزات و ابزارآلات تعمیرگاهی، فضای تعمیرگاه‌ها، تعداد و تخصص نیروها و آموزش های مورد نیاز هر یک از شاغلین و دیگر موارد مربوطه تعیین و لحاظ می شود.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو گفت : در صورت تدوین استاندارد ملی، این استاندارد باید شامل کلیه تعمیرگاههای خدمات پس از فروش شود که تاکنون این کار صورت نگرفته است.

غیاثی با توجه به استاندارد های قبلی مربوط به جایگاههای تعمیرگاهی متفرقه اظهار داشت : حدود 10 سال قبل استانداردهایی برای تمامی جایگاه های تعمیرگاهی خودروها تدوین شده است و امیدوارم به موازات نظارت سازمان ملی استاندارد و شرکت های خدمات پس از فروش خودرو و نمایندگی های مجاز وابسته ، برابر استانداردهای جایگاه های تعمیرگاهی تمامی تعمیرگاه های متفرقه نیز مورد بازرسی سازمان ملی استاندارد واقع شده و آن ها نیز استانداردها را رعایت کنند .

بازنگری در ضوابط و دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروها در نیمه اول امسال

وی همچنین در خصوص بازنگری دو سالانه در ضوابط خدمات پس از فروش خودروها گفت : چهارمین بازنگری در شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش خودرو که می بایست در اواخر سال قبل انجام می شد ، صورت نگرفته است  و امیدواریم که از اردیبهشت ماه امسال بازنگری لازم در دستوالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش خودروها آغاز شود.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو افزود : بر همین اساس نامه ای به وزارت صنعت ، معدن و تجارت ارسال شده است تا وزارتخانه با ابلاغ دستور به ذی نفعان هر چه زودتر این بازنگری را آغاز نمایند.

غیاثی گفت : این دستورالعمل هر دو سال یکبار و با هدف روز آمد شدن مورد بازنگری قرار می گیرد و تاخیر در آن تاثیری در کیفیت خدمات پس از فروش نخواهد داشت اما از آنجا که خودرو ، کالای خاصی است وزارت صنعت ، معدن و تجارت خواهان بازنگری در شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش خودرو به صورت هر دوسال یکبار است تا نقاط مثبت تقویت و در صورت وجود نقاط ضعف ، این ضعف ها نیز به قوت تبدیل شود.

 به گفته وی آخرین بار ضوابط خدمات پس از فروش  در سال 90 مورد بازنگری قرار گرفته است بنابراین با گذشت دو سال هم اکنون موعد جدید بازنگری در این دستورالعمل فرا رسیده و قطعا این کار  در 6 ماهه اول امسال صورت خواهد گرفت.

غیاثی با اشاره به اینکه در خواست بازنگری مجدد هم اکنون به وزارت صنعت ، معدن و تجارت ارائه شده است ، گفت :  بازنگری در دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش خودرو با نظارت عالیه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و با  مشارکت ذی نفعان این بخش همچون شرکتهای خودروساز، انجمن خدمات پس از فروش خودرو ، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و اتحادیه مربوطه انجام می شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"