کد خبر: ۲۵۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
خبرگزاری فارس: صابر عباس‌زاده اظهار داشت: در پی دستگیری متهم سابقه‌داری توسط عوامل گشت انتظامی کلانتری 14 تبریز، پرونده به لحاظ تخصصی برای انجام ادامه تحقیقات تحویل اداره مبارزه با سرقت شد که پس از انجام چندین مرحله تحقیق و بازجویی فنی، متهم که از ابتدا منکر ارتکاب هرگونه سرقت شده بود در ادامه تحقیقات میدانی با ارائه دلایل و مدارک سرانجام لب به اعتراف گشود و به 25 فقره سرقت از ساختمان‌های در حال احداث در سطح شهر تبریز با همدستی شخصی دیگر اقرار کرد که مأموران بلافاصله مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی عملیات غافلگیرانه نامبرده نیز دستگیر شد.

وی ادامه داد: در ادامه بازجویی‌های تکمیلی مشخص شد که متهم با همدستی متهم دیگر و به وسیله موتور شبانه اقدام به سرقت می‌کردند و اموال مسروقه را به فروش می‌رساندند که در این زمینه یک نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با راهنمایی متهمان دستگیر شده تمام صحنه سرقت مورد بازسازی و شکات نیز مورد شناسایی قرار گرفت و پس از تجمیع پرونده‌ها، متهمان به همراه پرونده و شکات به دادسرا معرفی و طی قرار مناسب روانه زندان شدند.

عباس‌زاده متذکر شد: شگرد سارقان به این نحو بوده که سارقان قبلاً ساختمان‌های در حال احداث را در سطح شهر که فاقد نگهبان بودند را شناسایی کرده و شبانه با موتورسیکلت از ساعت 1 تا 5 شب به بهانه جمع‌آوری ضایعات وارد ساختمان‌ها شده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت می‌کردند.

وی در پایان در خصوص آسیب‌شناسی این نوع سرقت‌ها نیز گفت: علاوه بر اعتیاد شدید متهمان به مواد مخدر صنعتی شیشه و متزلزل بودن وضعیت خانوادگی آنها، عدم گماردن نگهبان در داخل ساختمان‌های در حال احداث از سوی مالکان از علل موفقیت سارقان در ارتکاب این سرقت‌ها است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"