کد خبر: ۲۵۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : در صورتی که توصیه ها و موارد ذکر شده در گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان قابل اجرا و به نفع صنعت خودرو باشد قطعا شرکتها عملیاتی خواهند کرد.

استقبال خودروسازان از اعلام نتایج طرح تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : در صورتی که توصیه ها و موارد ذکر شده  در گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان قابل اجرا و به نفع صنعت خودرو باشد قطعا شرکتها عملیاتی خواهند کرد.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با توجه به اتمام طرح تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان افزود : خودروسازان از اعلام نتایج طرح تحقیق و تفحص مجلس از این صنعت استقبال می کنند و آمادگی دارند در صورت قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس و وجود نقص در روند فعالیت شرکتها ، نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

وی در ادامه به اعلام طرح تدوین سند تحول صنعت خودرو در راستای گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان توسط نمایندگان اشاره کرد و گفت : با وجود استراتژی توسعه صنعت خودرو ، تدوین چنین سند تحولی در خصوص صنعت خودرو به نوعی موازی کاری خواهد بود.

وی تصریح کرد : هم اکنون وزارت صنعت ، معدن و تجارت به عنوان متولی و سیاست گذار اصلی در کلیه صنایع از جمله صنعت خودرو محسوب می شود خصوصا اینکه مهندس نعمت زاده شورای سیاست گذاری خودرو را که در دولت قبلی تقریبا تعطیل شده بود را فعال نموده است.

وی گفت : در شرایطی که دستگاه متولی برای سیاست گذاری در صنعت خودرو وجود دارد طرح کمیته تحقیق و تفحص مجلس در خصوص تدوین سند تحول صنعت خودرو نه تنها جزء شرح وظایف نمایندگان نیست بلکه این تصمیم با توجه به وجود استراتژی صنعت خودرو ، دوباره کاری است.

وی افزود  : البته نمایندگان و اعضای کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان با قرائت گزارش تحقیق و تفحص  می توانند در انتهای گزارش ، پیشنهادات لازم را به  خودروسازان اعلام کنند، قطعا خودروسازان با همفکری مسئولین وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، پیشنهادات را بررسی نموده و در صورت صلاحدید وزارتخانه نسبت به اجرایی نمودن آنها اقدام خواهند نمود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه با رد اظهاراتی که در خصوص نبود استراتژی در صنعت خودرو مطرح می شود، گفت : هر گونه اظهار نظر در خصوص نبود  استراتژی در صنعت خودرو به نوعی کم لطفی نسبت به این صنعت است چرا که استراتژی صنعت خودرو در دولت قبل و با حضور کارشناسان صنعت خودرو تدوین و ابلاغ گردید بنابراین ضمن اینکه صنعت خودرو دارای استراتژی بلند مدت است ، بلکه هر شرکت خودروساز نیز دارای استراتژی و برنامه ریزی مشخصی است و بر مبنای آن نیز اداره می شود.

نعمت بخش افزود : شرکتهای خودروساز همواره در راستای استراتژی و برنامه های خود مواردی چون توسعه محصول ، خروج خودروهای فرسوده و  برنامه آینده این صنعت در خصوص میزان مصرف سوخت و آلایندگی خودروها را مشخص نموده و در این راستا حرکت می کنند اما متاسفانه در دو سال اخیر اجرای این برنامه ها به دلیل تحریم ها با مشکلات و موانعی مواجه شده است.

وی ضمن تایید این موضوع که دخالت دولت در قیمت گذاری خودرو موجب آسیب به این صنعت شده است ، گفت : مسلما حضور مجلس و اقدام نسبت به تدوین سند تحول برای صنعت خودرو نیز به نوعی دوباره کاری در صنعت خودرو محسوب می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"