کد خبر: ۲۵۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره بر تداوم برخی از مشکلات و موانع تولید در شرکتهای خودروساز گفت : با وجود مشکلات گذشته ، قطعا اجرای فاز دوم هدفمندسازی نیز موانع و مشکلات را در این حوزه از صنعت را افزوده و موجب افزایش قیمت تمام شده تولید در صنعت خودرو خواهد شد.

افزایش نرخ ارز بیشترین آسیب را به صنعت خودرو وارد کرد

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره بر تداوم برخی از مشکلات و موانع تولید در شرکتهای خودروساز گفت : با وجود مشکلات گذشته ، قطعا  اجرای فاز دوم هدفمندسازی نیز موانع و مشکلات را در این حوزه از صنعت را افزوده  و موجب افزایش قیمت تمام شده تولید در صنعت خودرو خواهد شد.

امرالله امینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : با افزایش قیمت حامل های انرژی تبعا قیمت عوامل تولید در شرکتهای خودروساز و قطعه ساز نیز بالا رفته و این روند در افزایش قیمت خودرو و قطعات نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی گفت : اقدام مهمی که خودروسازان از مدت ها قبل باید نسبت به اجرای آن اقدام می نمودند و تاکنون محقق نشده است ، تغییرات ساختاری در شرکتهای خودروساز است  که باید اهتمام جدی نسبت به این موضوع در سال جدید نمایند.

وی افزود : با افزایش نرخ ارز بیشترین ضربه و آسیب به صنعت خودرو وارد شد زیرا داخلی سازی قطعات به کندی صورت می گرفت و بسیاری از قطعات به جای تولید در داخل از طریق واردات تامین می گردید و این برای اغلب شرکتها صرفه اقتصادی داشت.

وی  با اشاره به لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش های تولیدی و صنعتی خاطر نشان کرد : خودروسازان برای اجرای درست سیاست اقتصاد مقاومتی ، باید تغییرات اساسی ،ساختاری و نهادی  را در صنعت خودرو ایجاد کنند تا در این راستا بهره وری در صنعت خودرو افزایش یابد .

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تاکید بر افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو افزود : خودروسازان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو باید نسبت به داخلی سازی اقدامات جدی تری را داشته باشند قطعا با تلاش شرکتها در جهت داخلی سازی  و افزایش بهره وری و کارایی در صنعت خودرو ، می توان اثرات منفی اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها را بر صنعت خودرو خنثی نمود.

امینی تاکید کرد : بومی سازی و تولید محصولاتی با برند ملی از اقدامات موثری است که خودروسازان باید در سال جدید تمرکز بیشتری بر روی آنها نموده و به طور جد دنبال نمایند.

وی گفت : همچنین خودروسازان باید نسبت به تولید خودروهایی متناسب با درآمد جامعه اقدام نموده و در جهت افزایش کیفیت و تولید خودروهای کوچک تر و با هزینه کمتر نیز تلاش نمایند و با جلوگیری از هزینه های سربار ، شرایط حرکت و توسعه بهتر صنعت خودرو را فراهم کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"