کد خبر: ۲۵۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
تسنیم: مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درخصوص اولویت‌ها و برنامه‌های ورزشی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: در سال 93 المپیادهای درون مدرسه‌ای که هم‌اکنون به صورت آزمایشی در تعداد محدودی از مدارس برگزار می‌شود، گسترش می‌یابد.

وی افزود: نگاه ما مدرسه‌محور است و فکر می‌کنیم هر چه می‌خواهد اتفاق بیفتد باید در درون مدرسه باشد.

** راه‌اندازی کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بحث کانونهای ورزشی درون مدرسه‌ای را راه‌اندازی خواهیم کرد، گفت: براین اساس اگر دانش‌‌آموزی استعداد لازم را داشته باشد می‌تواند در روز پنجشنبه در ساعاتی که مدرسه فعالیت دارد، فعالیت‌های ورزشی را انجام دهد.

وی بیان کرد: با ایجاد کانون‌های ورزشی به نوعی فعالیت‌های فوق‌برنامه را توسعه می‌دهیم. همچنین فعالیت‌های جاری از جمله کیفیت‌بخشی به بخش تربیت بدنی و آموزش معلمان ورزش ادامه می‌یابد.

** ایجاد نهضت داوطلبی در ورزش دانش‌آموزی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طرح‌های جدید دیگری تهیه و ابلاغ کرده‌ایم از جمله استفاده از توانمندی دانش‌آموزان و ایجاد نهضت داوطلبی در ورزش دانش‌آموزی که از معلمان می‌خواهیم سازماندهی‌های لازم را در ارتباط با فعالیت خودجوش دانش‌آموزی برای گسترش فعالیت‌های ورزشی انجام دهند.

حمیدی گفت: با توجه به اینکه شورای ورزش در استانها و مدارس شکل می‌گیرد نهضت داوطلبی ورزش دانش‌آموزی می‌تواند کمک کند تا انجمن‌های ورزش مدرسه جایگاه خوبی برای رشد ورزش دانش‌آموزان باشد و یک رشته ورزشی را برعهده بگیرد به گونه‌ای که حتی دبیران غیر از ورزش مانند فیزیک و ریاضی که زمینه ورزش را دارند می‌توانند مسئولیت یک رشته ورزشی را برعهده بگیرند و از مدیران مدارس می‌خواهیم همکاری لازم را انجام دهند.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"