کد خبر: ۲۵۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آخرین گزارش کیفی خودروها در اسفند ماه سال 92 را منتشر کرد.

آخرین گزارش کیفی خودروها در سال 92 اعلام شد

به گزارش خبر خودرو، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آخرین گزارش کیفی خودروها در اسفند ماه سال 92 را منتشر کرد.

 به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، در آخرین گزارش کیفی خودروها در سال 92 که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) اعلام شده  خودروهای سواری  گرندویترا ، مگان و پارس تندر همانند ماه قبل در صدر جدول کیفی خودروهای سواری قرار گرفته و به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب نموده و خودروي MVM110 محصول شركت مديران خودرو در انتها این جدول قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش در اسفند ماه 1392 مجموع خودروهاي توليد شده در داخل كشور، اعم از سبك و سنگين نسبت به ماه قبل با افزايش 29.1 درصدي و در مقايسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولي 5.1 درصدي مواجه گرديده است.

بر مبنای گزارش منتشر شده در ماه اخير 99 درصد از حجم خودروهاي توليد شده در داخل كشور مختص خودروهاي سبك (سواري و وانت) و 1 درصد نيز مربوط به خودروهاي گروه سنگين (مسافری و باری) بوده است.

بر اساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال 92 در بخش سواري شاهد رشد 35.2 درصدي تیراژ توليد نسبت به ماه قبل بوديم كه افزايش توليد خودروهای پژو 405 خراسان و JAC از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودي است.

بر همین اساس با توجه به افزايش توليد خودروهاي سواري در اسفند ماه، تعداد خودروهاي ارزشيابي شده نيز نسبت به ماه قبل 17.1 درصد رشد يافته بطوريكه جمعا 21 مدل خودرو مورد بازرسي قرار گرفته است كه در این بین 15 مدل در سطح كيفي خيلي خوب و 6 مدل نیز در سطح كيفي خوب قرار گرفته‌اند.

در گزارش این ماه شرکت بازرسی کیفیت نیز همچون گذشته معيارهاي ارزيابي کلیه خودروها نيز همان 9 معيار قبلي بوده است و کلیه خودروها در عیوب فنی و عملکردی «سيستم فرمان، تعليق و فنربندي»، «سيستم موتور و انتقال قدرت»، «ترمز»، «تزئينات داخلي و خارجي»، «تجهيزات الکتريکي»، «صداهاي غيرعادي»، «بدنه» و «نفوذ آب» ، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران(ISQI)، در بخش عيوب فني و عملكردي خودروهاي سواري، شاهد تنزل كيفي 3.2 درصدي ميانگين نمره منفي اين بخش، نسبت به ماه قبل هستيم

در بخش تزئينات و مونتاژي شاهد افزایش 7.2 درصدي ميانگين نمره منفي اين بخش، نسبت به ماه قبل هستيم همچنین در بخش بدنه نسبت به ماه قبل ارتقاء 15.7 درصدي را شاهد هستيم كه بيشترين تاثير در ایجاد اين روند صعودي، مربوط به خودروهاي پژو پارس خراسان و MVM530 است.

در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 6/25 درصد بهبود یافت که عمدتاً مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای گرندویتارا و سایپا X132 در این بخش است. همچنین خودروهای لیفان X60 و JAC بیشترين نمرات منفي را در بخش رنگ كسب نمودند.همچنین تعداد ايرادات مهم و اساسي 15.6 درصد کاهش يافت كه عمدتا مربوط به کاهش تعداد این ایرادات در خودروي سایپا X131 است.

بهبود 21 درصدی کیفی وانت بار در اسفند ماه 92

به گزارش خبر خودرو بر اساس ارزیابی شرکت بارزسی کیفیت و استاندارد ایران در اسفند ماه در بخش وانت خودروهای وانت وینگل5 محصول شرکت سازه های خودرو دیار در صدر جدول خودروهای گروه وانت قرار گرفت و وانت کاپرا و مزدا تک کابین به ترتیب در رده دوم و سوم این جدول قرار  گرفتند.

بر اساس این گزارش در بخش وانت شاهد افزايش 4.5 درصدي توليد در مقايسه با ماه قبل هستيم كه بيشترين تاثير در ایجاد اين روند مربوط به افزايش تولید خودروهای وانت مزدا تک کابین و وانت دیزل زامیاد است.

بر همین مبنا با توجه به افزايش توليد خودروهاي وانت در اسفند ماه، ارزشيابي اين خودروها نیز 3.3 درصد رشد یافت، بطوريكه از 7 مدل خودروي ارزشيابي شده 3 مدل در سطح كيفي خوب و 4 مدل نيز در سطح كيفي قابل قبول قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت نسبت به ماه قبل ، وانت نیسان CNG بیشترین درصد بهبود و وانت مزدا دو کابین بیشترین درصد تنزل را داشته است.

در بخش عيوب فني و عملكردي بخش وانت بارها شاهد تنزل 7.7 درصدي نمره منفي نسبت به ماه قبل هستيم كه بيشترين تاثير در ایجاد اين روند رو به نزول مربوط به وانت وينگل 5 است.

در بخش تزئينات و مونتاژ شاهد بهبود 9.3 درصدي هستيم که عمدتاً مربوط به روند رو به رشد وانت وينگل 5 است.

در بخش بدنه میانگین نمره منفی 2.5 درصد کاهش یافت كه بيشترين تاثير در ایجاد اين روند رو به بهبود مربوط به وانت کاپرا است همچنین در بخش رنگ وانت وینگل 5 بيشترين نمره منفي را به خود اختصاص داده است  همچنين شاهد افت كيفي 8.1 درصدي نسبت به ماه قبل هستیم .

بر اساس این گزارش تعداد ايرادات مهم و اساسي نسبت به ماه قبل دستخوش تغییر نشده است در نهایت ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه وانت، بهبود كيفي 2.1 درصدي را نسبت به ماه قبل تجربه نموده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"