کد خبر: ۲۵۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ، ضمن اشاره به افزایش قطعی قیمت قطعات ،گفت : با افزایش قیمت مواد اولیه و سایر هزینه ها ، بی شک قیمت قطعات نیز افزایش خواهد یافت.

افزایش قیمت قطعات قطعی است

به گزارش خبر خودرو ، عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ، ضمن اشاره به افزایش قطعی قیمت قطعات ،گفت : با افزایش قیمت مواد اولیه و سایر هزینه ها ، بی شک قیمت قطعات نیز افزایش خواهد یافت.

جعفر نصیری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان افزایش قیمت قطعات مشخص نیست ، تصریح کرد : با افزایش بهای تمام شده تولید ، افزایش دستمزدها و افزایش قیمت مواد اولیه متاثیر از تغییر قیمت حامل های انرژی ، قیمت قطعات داخلی نیز افزایش خواهد داشت اما نمی توان در خصوص میزان این افزایش رقم دقیقی را اعلام کرد.

وی تاکید کرد : با اجرای فاز دوم هدفمندسازی و تعیین نرخ تورم و برآورد و آنالیز آن در افزایش هزینه تولید ، مسلما درصد افزایش قیمت در این حوزه از صنعت مشخص خواهد شد.

وی گفت : البته با توجه به درصدهای اعلام شده افزایش هزینه ها ،پیش بینی می شود که قیمت قطعات بین 30 تا 35 درصد افزایش یابد .

این فعال صنعت قطعه سازی در ادامه ضمن اشاره به بهبود اوضاع مطالبات قطعه سازان ، خاطر نشان کرد : با پرداخت درصدی از مطالبات معوقه قطعه سازان هم اکنون وضعیت نقدینگی قطعه سازان نسبت به سال گذشته بهتر شده است .

جعفری همچنین به افزایش تولید خودرو درسال جاری پرداخت و گفت : افزایش تولید خودرو قطعا نوید خوبی را برای قطعه سازان دارد چرا که با افزایش تیراژتولید ، هزینه سربار شرکتها کاهش یافته و این موضوع در  افزایش بهره وری خودروسازان نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی تاکید کرد : در صورتی که با اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها ، درصد تعیین شده از درآمد حاصل شده در این بخش به تولیدکنندگان پرداخت شود ، قطعه سازان و سایر واحدهای تولیدی افزایش قیمتی را در راستای افزایش قیمت حامل های انرژی نخواهند داشت.

وی با اشاره به بهبود 15 درصدی اوضاع نقدینگی قطعه سازان گفت : میزان رضایتمندی و بهبود وضعیت نقدینگی قطعه سازان هم اکنون در حدی است که تنها می توان حقوق کارگران را پرداخت کرد اما همچنان مشکلات اصلی مجموعه های قطعه سازی در حوزه تامین مواد اولیه و دریافت تسهیلات بانکی ادامه دارد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"