کد خبر: ۲۵۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
خبرگزاری فارس: «محمد علی شاهین» معاون رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه از احتمال نامزدی یکی از چهار معاون «رجب طیب اردوغان» برای پست نخست‌وزیری خبر داد. البته این در صورتی است که اردوغان به پست ریاست‌جمهوری دست یابد.

شاهین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: اگر اردوغان به پست ریاست‌جمهوری دست یابد یکی از 4 معاون خود را نخست‌وزیر اعلام خواهد کرد و در میان آن «بولنت آرینچ» بیشترین شانس را برای تصدی این پست دارد و سه معاون دیگر او «علی باباجان»، «بشیر اتالای» و «امرالله اشلار» در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: این نخستین بار است که انتخابات ریاست‌جمهوری در ترکیه به طور مستقیم برگزار می‌شود و رئیس‌جمهور مستقمیا با رای مردم و نه از طریق پارلمان انتخاب می‌شود.

گل در آخرین سخنرانی‌اش در شهر «کوتاهیا» در غرب ترکیه گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط موجود در کشور، هیچ طرح و برنامه‌ سیاسی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وی احتمال می‌دهد که نظریه روسیه در تغییر دوره‌ای شخصیت‌های در دو پست نخست‌وزیری و ریاست‌جمهوری در ترکیه نیز اجرا شود، گفت که این ایده پوتین و میدویدیف را نمی‌پذیرد زیرا دموکراتیک نیست.

«تودی زمان» نیز با انتشار خبری اعلام کرد که عبدالله گل می‌خواهد از سیاست کنار برود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"