کد خبر: ۲۵۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

خبرگزاری ایرنا: احمد لواسانی عصر چهارشنبه در خصوص دلایل رشد نرخ ارز در بازار آزاد، افزود: با توجه به اینکه قیمت ها در تمام بازارها افزایش یافته بازار ارز نیز از این بازارها پیروی کرده است.

وی با بیان آنکه دلار در سال گذشته نرخ های 3600 تا 3700 تومانی را تجربه کرده است، اظهارداشت: قیمت دلار در دوماه گذشته به حدود 2800 تومان رسیده بود اما با توجه به آنکه قیمت ها در دیگر بازارها در این مدت حدود 10 تا 15 درصد رشد کرد، نرخ ارز نیز شاهد رشدی 5 درصدی بود.

وی با تاکید بر اینکه بازار ارز باز نسبت به سایر بازارها از افزایش قیمت کمتری برخوردار بوده است، گفت: دلار نیز جزیی از پارامترهای بازار بوده و بر دیگر قیمت ها نیز تاثیرگذار است.

لواسانی گفت: رشد نرخ دلار نباید به خبر اول تبدیل شود زیرا در آن صورت اتفاق سال های 90 و 91 برای این بازار تکرار خواهد شد.

وی تصریح کرد: صرافان هم اکنون بدترین روزهای کاری خود را سپری می کنند زیرا امکان کمی برای انجام معاملات دارند.

لواسانی تصریح کرد: تعداد خریداران در بازار ارز افزایش یافته و این در حالی است که تعداد کمی فروشنده مردمی در بازار وجود دارد لذا با کمبود عرضه، رشد نرخ ها طبیعی است.

وی تاکید کرد: در حالی که میزان تقاضا در بازار همانند گذشته می باشد اما میزان عرضه کاهش یافته است.

دبیرکل کانون صرافان با اشاره به تاثیر تاخیر اعلام نرخ بنزین بر بازار ارز، گفت: در حالی که ابتدا باید نرخ بنزین در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اعلام می شد و سپس قیمت ها افزایش می یافت اما قیمت ها در بازار ارز قبل از اعلام نرخ بنزین گران شد به طوری که با اعلام نرخ جدید بنزین، بازار ارز با شوک قیمتی مواجه نمی شود.

وی گفت: نرخ دلار هم اکنون در بازار ارز 3320 تومان است اما بالاترین نرخ در روز جاری 3340 تومان بوده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"