کد خبر: ۲۵۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

بازار خودرو رونق گرفت

به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل از افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی خبر داد و گفت : هم اکنون قیمت خودروهای داخلی در بازار بین یک تا یک و نیم میلیون و خودروهای وارداتی بین 5 تا 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

حسن زمانی افشار در گفتگو با خبر نگار خبر خودرو، افزود : پیش بینی می شود قیمت خودروهای داخلی و وارداتی طی روزهای آینده بیش از این افزایش یابد.

وی عدم عرضه خودروهای مدل 93 را دلیلی بر افزایش قیمت خودرو در بازار دانست و تاکید کرد : با وجود گذشت یک ماه از سال جدید همچنان بسیاری از شرکتهای خودروساز خودروهای مدل 93 را به بازار عرضه نکردند .

وی گفت : در صورت ادامه این وضعیت و عدم عرضه خودرو توسط شرکتهای خودروساز باز هم سیر صعودی افزایش قیمت ها ادامه خواهد یافت.

به گفته وی نوسان و افزایش نرخ ارز طی روزهای اخیر موجب افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده است.

رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل در ادامه از تغییر روال معمول خرید و فروش در بازار خودرو در چند ماه اخیر خبر داد و گفت : در حالی که در سه ماهه اول هر سال بازار خودرو در رکود به سر برده و در ماههای پایانی سال رونق به بازار خودرو باز می گردد اما در سه ماه اخیر روال خرید و فروش بازار خودرو با شرایط گذشته متفاوت شده است به طوری که در دو ماهه پایانی سال 92 بازار خودرو بر خلاف سالهای قبل دچار رکود گردید و همزمان با  پایان تعطیلات نوروز امسال خوشبختانه بازار خودرو با رونق در خرید و فروش مواجه شده است.

زمانی افشار افزود : هم اکنون بسیاری از مشتریان به جهت افزایش احتمالی قیمت خودرو در روزهای آتی برای خرید به بازار مراجعه کردند و این موضوع موجب گرمی بازار خودرو شده است.

وی گفت : متاسفانه در بازار کنونی به نمایشگاه داران دارای پروانه کسب ظلم شده است چرا که برخی شرکتها خودروها را در اختیار نمایشگاه داران اتومبیل قرار نمی دهند بلکه خودروها را افرادی می گیرند که اصلا نمایشگاه دار خودرو نیستند و صرفا دلالانی هستند که با در دست داشتن پول نقد به هر بازاری که مناسب است ورود می کنند.

وی در ادامه به فعالیت غیر قانونی دفاتر فروش خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : هر چند این فعالیت این دفاتر غیر قانونی است و کارخانجات خودروساز نیز فعالیت ها آنها را تایید نمی کنند اما سوالی که در این ارتباط مطرح است اینکه چرا سایت فروش برخی شرکتها زمان خاصی باز می شود و تنها تعداد خاصی امکان ثبت نام و خرید آن هم با تعداد بالایی را دارند؟       

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"