کد خبر: ۲۵۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

رشد صعودی قیمت خودرو کلید خورد

به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو از رکود در بازار خودروهای وارداتی خبر داد و گفت : نوسانات نرخ ارز در یکی دو ماه اخیر موجب رکود در خرید و فروش و افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت در بازار خودروهای وارداتی شده است .

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در این موقعیت فروشنده و متقاضی خرید خودروهای وارداتی به  جهت نوسان نرخ ارز و عدم تثبیت قیمت، از خرید و فروش امتناع کرده و منتظرند تا بازار این نوع خودروها در شرایط بهتری به لحاظ قیمت قرار گیرد.

وی تاکید کرد : البته در شش ماه دوم سال 92 بازار خودروهای وارداتی در شرایط ثبات قیمت قرار داشت اما از ابتدای سال جدید بازار وارداتی ها دچار بی ثباتی در قیمت شده است.

وی گفت : هم اکنون عرضه محدود و تقاضای بالا باعث برهم خوردن تعادل در عرضه و تقاضا و افزایش قیمت خودروهای داخلی شده است .

وی بلاتکلیفی قیمت خودروهای داخلی را عاملی در عرضه قطره چکانی خودرو توسط کارخانجات دانست و اظهار داشت : عدم تصمیم گیری شورای رقابت در اعلام قیمت جدید خودروها ، موجب شده تا خودروساز به دلیل عدم مقرون به صرفه بودن از عرضه خودرو با قیمت های گذشته امتناع کند.

وی تاکید کرد : به نظر می رسد تا زمانی که شورای رقابت رضایت خودروسازان را جلب نکند وضعیت فعلی در بازار خودروهای داخلی ادامه داشته باشد.

این فعال بازار خودرو گفت : در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی در بازار حدود 8 تا 10 درصد با قیمت مصوب کارخانه اختلاف قیمت دارد که البته بسته به مدل خودروها ، افزایش قیمتها متفاوت است.

نیکخواه در خصوص وضعیت بازار خودرو در روزهای آینده گفت : پیش بینی می شود در صورت تصمیم گیری شورای رقایت بازار خودروهای داخلی باز هم افزایش قیمت را تجربه کند به همین جهت پیشنهاد می شود متقاضیان برای جلوگیری از پرداخت هزینه بیشتر هر چه سریعتر نسبت به خرید اقدام کنند.

وی تصریح کرد : برای جلوگیری از روند صعودی قیمت خودرو باید قیمت گذاری خودرو در بازار آزاد و بر مبنای عرضه و تقاضا صورت گیرد چرا که ادامه شرایط کنونی در قیمت گذاری باعث می شود وضعیت بازار خودرو به همین نحو تدوام یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"