کد خبر: ۲۵۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

آمادگي ايدرو براي صادرات دانش فني

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، رئیس هیئت عامل ایدرو در دیدار با رایزنان بازرگانی ، صنعتی و معدنی ایران تاکید کرد ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آمادگی دارد دانش فنی و صنایع هایتک خود را به کشورهای در حال توسعه صادر کند.

رایزنان بازرگانی، صنعتی و معدنی کشورمان پیش از عزیمت به محل ماموریت خود، در نشستی با غلامرضا شافعی رئیس هیئت‌ عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیران شرکتهای تابعه این سازمان با ظرفیت‌ها و توانمندی های صادراتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آشنا شدند و درباره نحوه توسعه بازار صادراتی صنایع ایران به کشورهای هدف رایزنی کردند.

غلامرضا شافعی در این نشست، شبکه رایزنان بازرگانی ، صنعتی و معدنی ایران را با مجرب و با تدبیر خواند و از همه مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواست در فعالیت های بین المللی از دانش و تخصص رایزنان جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند .

شافعی با ذکر بخش هایی از ظرفیت های عظیم صنعتی کشور در حوزه نفت و گاز،گفت : ایدرو از شرکتهای خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز استقبال می کند و آماده مشارکت با این شرکت ها در حوزه ساخت تجهیزات است.

وی تصریح کرد: اکنون ایدرو در برخی حوزه‌های صنایع پیشرفته همچون تولید بیوایمپلنت‌ها، کاتالیست‌ها، GTL و بیواتانول از باگاس به نتیجه رسیده و صاحب دانش فنی است که می تواند در امر صدور دانش فنی یا سرمایه گذاری در تولید این محصولات با شرکتها و افراد خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در کشور همکاری کند.

رئیس هیات عامل ایدرو همچنین ظرفیت های صادراتی صنعت خودرو به بازارهای جهانی را قابل ذکر دانست و گفت: محصولات صنعت خودروی ایران در کشورهای همسایه از جمله عراق مشتریان زیادی دارد و کشورهایی همچون الجزایر، ترکمستان و قزاقستان نیز خواهان این خودروها هستند.

در نشست همفکری رایزنان بازرگانی، صنعتی و معدنی کشور با شافعی، جمعی از مدیران شرکتهای تابعه ایدرو به معرفی توانمندی های این سازمان در حوزه صنایع پیشرفته، نوسازی صنایع، صنعتی سازی مسکن و ماشین سازی پرداختند. در این جلسه همچنین رایزنان نیز برخی موانع و اشکالات موجود بر سر راه توسعه صادرات محصولات صنعتی در بازارهای محل فعالیت خود برشمرده و خواهان همکاری ایدرو در برطرف کردن این مشکلات به خصوص در حوزه صادرات خودرو شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"