کد خبر: ۲۵۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

خودروسازی در ایران مقرون به صرفه نیست

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر حمایت های دولت در قیمت خودرو گفت : هر گونه حمایت و کمک دولت به صورت نقدی و ارزی به خودروسازان ، در کاهش قیمت خودرو تاثیر خواهد گذاشت .

سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته صنعت خودرو در کشور ما تاکنون صنعت موفقی نبوده است اما به جهت اینکه بخش زیادی از اشتغال و حوزه های تولیدی کشور به صنعت خودرو وابسته است باید از این صنعت حمایت شود.

وی گفت : تا زمانی که این برتری صنعت خودرو نسبت به سایر صنایع وجود دارد و نتوانیم سایر جنبه های صنعتی را تقویت کنیم نباید اجازه داد که این صنعت به زمین بخورد.

وی تصریح کرد : البته خودروسازی در ایران نه برای دولت و نه ملت مقرون به صرفه نیست ، از سویی عدم کیفیت مناسب برای صادرات خودروهای داخلی مشکلی است که همچنان صنعت خودرو با آن روبرو است اما آنچه مسلم است حوزه تولید صنعت خودرو موجب اشتغال بالا در کشور شده است به همین منظور دولت از صنعت خودرو حمایت و کمک می نماید.

نماینده قائم شهر و سواد کوه در خانه ملت ضمن اشاره به حمایت مجلس و کمیسیون صنایع و معادن از صنعت خودرو ، تصریح کرد : محلس از ارائه بسته حمایتی دولت و تخصیص ارز مبادله ای به خودروسازان حمایت می کند اما خودروسازان نیز باید با تولید محصولات با کیفیت تر مانع از آسیب بیشتر به مصرف کنندگان و این صنعت شوند.

حسینی همچنین به اختصاص تسهیلات از صندوق توسعه ملی به صنعت خودرو پرداخت و گفت : بر اساس قانون ، تسهیلات صندوق توسعه ملی تنها به شرط توسعه، باید به بخش خصوصی ارائه شود اما اینکه خودروسازان داخلی امکان استفاده از این تسهیلات را دارند یا نه باید بررسی شود.

وی گفت : هر گونه کمک به صنعت خودرو که موجب حمایت از این صنعت و ادامه حیات آن شود حرکت درستی است اما به شرط اینکه به لحاظ قانونی مانعی وجود نداشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"