کد خبر: ۲۵۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

بررسی و آنالیز قیمت تمام شده خودرو در جلسه ای تخصصی با وزارت صنعت

 به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازان باید هماهنگی بیشتری با وزارت صنعت ، معدن و تجارت داشته باشند زیرا هرگونه عدم هماهنگی موجب می شود که برخی از حمایتهایی که دولت از خودروسازان داشته دچار نوسان و به نحوی میزان کمک ها کاهش یابد.

سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ،افزود : البته افزایش قیمت حامل های انرژی به نوعی افزایش قیمت در برخی کالاها را به دنبال خواهد داشت اما خودروسازان باید با تعاملی که بین خود و وزارت صنعت و معدن ایجاد میکنند کمک نمایند تا این تورم روانی اتفاق نیفتد و از ایجاد چنین تورمی جلوگیری کنند چرا که احتمال می رود موجب افزایش قیمت سایر کالاها شود.

وی گفت : هر چند برخی افزایش قیمت ها در نرخ مواد اولیه و قطعات صورت گرفته است اما می توان درباره آن در جلسه ای تخصصی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، قیمت تمام شده آنالیز و بررسی شود مسلما در صورت نیاز به تغییر قیمت ، وزارتخانه فکر اساسی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت خودرو در سال های گذشته کمترین شیب افزایش را داشته افزود : همزمان با طرح شبه دولتی شدن خودروسازان ، هر روز افزایش قیمتها در این صنعت پررنگ تر می شود در حالی که منحنی رشد قیمت خودروسازان از آغاز فعالیت این صنعت تا دوسال اخیر نشان می دهد که در مقایسه با نرخ تورم ،قیمت خودرو در این مدت کمترین شیب افزایش را داشته است .

وی همچنین با بیان اینکه با افزایش قیمت کالاها ،قیمت خودرو نیز سیر صعودی به خود گرفته است ،تصریح کرد : البته با افزایش قیمت قطعات و مواد اولیه و اختصاص ارز مبادله ای به خودروسازان بالانس قیمتی اتفاق می افتد، به طوری که با اختصاص ارز مبادله ای اثرات تورمی و افزایش قیمت ها  کمرنگ می شود.

وی گفت : امروز دولت و مجلس شرایطی را فراهم کرده اند تا خودروسازان با افزایش کیفیت بتوانند در آینده در بازار رقابتی نیز حضور یابند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : امروز مصرف کننده ضمن اینکه محکوم به خرید تولیدات داخلی است باید فشار ناشی از افزایش قیمت ها را نیز تحمل کند، به همین منظور در چنین شرایطی وزارت صنعت ، معدن و تجارت مکلف است تا از روند صعودی قیمت خودرو جلوگیری نماید زیرا شرایط کنونی کشور ، وضعیت حساس و خاصی است که نیازمند نظارت بیشتر دولت و جلوگیری از افزایش سایر قیمت هاست.

حسینی گفت : خودروسازان در این مدت در جهت رشد کیفیت چه گام هایی برداشتند ؟ آیا اگر امروز خودروسازان داخلی در بازار آزاد و رقابتی قرار داشتند می توانستند در این بازار رقابت کنند ؟

وی اظهار داشت : اختصاص ارز مبادله ای به خودروسازان و افزایش قیمت خودرو صرفا منافع خودروسازان را تامین خواهد کرد قطعا در صورت اختصاص ارز مبادله ای باز در قیمت خودرو افزایش صورت گیرد کمیسیون صنایع و معادن مجلس اجازه نخواهد داد که ارز مبادله ای به خودروسازان اختضاص یابد زیرا هدف از این تصمیم ممانعت از افزایش بیشتر قیمت خودرو بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"