کد خبر: ۲۵۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

فرهنگ ایثارگری در بخش تولید نهادینه شود

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای پیشرفت کشور از لحاظ علمی، اجرایی و اقتصادی کشور و خروج از وضعیت کنونی باید ایثارگران نقش فعالتری داشته باشند وفرهنگ ایثار در بخش صنعت وتولید نهادینه شود .

«مهندس محمدرضا نعمت‌زاده»، در آستانه سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر در نشست مشاورین ایثارگران در سازمان‌ها و شرکتهای تابعه وزارتخانه افزود: ایثارگران در شرایط امروزی کشور، ضمن حفظ وحدت و یکپارچگی به جهاد بزرگ اقتصادی دست بزنند .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه خدمت به ایثارگران لذت، معنویت خاص و تقرب الهی را لازم دارد، افزود: خداوند متعال نیز برکت لازم را به فعالان این عرصه می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد داشتن شادابی لازم بر این مسئولیت شرط لازمه خدمت به جامعه ایثارگران است و ما هر چه برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران خدمت کنیم نمی‌توانیم به طور کامل پاسخگوی خدمات معنوی این عزیزان باشیم

مهندس نعمت‌زاده با تأکید بر اینکه از هیچ تلاش برای خدمت به ایثارگران مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت دریغ نخواهد کرد، یادآور شد: داشتن تعلق انقلابی،‌تفکر اسلامی و علاقه مندی به حفظ و حراست از کشور دست مایه خدمت به ایثارگرانی است که در هشت سال دفاع مقدس از جان و مال خود گذشتند و از ناملایمات و سختیها نهراسیدند.

معاون توسعه مدیریت ، منابع  و امور استانها نیز در این جلسه گفت: علاوه بر ستاد وزارتخانه تمامی سازمانها وشرکتهای تابعه  نیز می بایست برای ایثارگران برنامه سالانه طراحی کند.

وی گفت: علی رغم اینکه حفظ عزت ایثارگران وظیفه اصلی ماست و هر نوع اقدامی برای این قشر در چارچوب قانون دنبال می شود.

یزدانی گفت: هر ایثارگری  به عنوان یک الگوی رفتاری محل کار خود، موظف است تا فرهنگ ایثارگری را ترویج و تبلیغ نموده  و در بحث  پیاده سازی  اصل « امر به معروف و نهی از منکر» فعالانه عمل کند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت  تصریح کرد : در ستاد وزارتخانه و در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها قشر« ایثارگران »  در قالب مدیریتی  و کارشناسی  جمعیت قابل توجهی را تشکیل می دهند.

برپایه این گزارش ؛« محمد حسین چراغی » مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور ایثارگران در این نشست گفت: طی سال گذشته سرکشی به خانواده شهدای ستاد وزارتخانه به انجام رسید که این موضوع در سال جاری به سرکشی از خانواده جانبازان درصد بالا نیز ادامه می یابد.

به گفته چراغی ؛  مجموع ایثارگران ستاد وزارت صنعت، معدن وتجارت و 47 واحد تابعه آن دارای 7 هزارو 524 نفر ایثارگر بوده که از این میان 354 نفر در ستاد وزارتخانه و مابقی در سازمانها و واحدهای صنعتی ، معدنی وتجاری تهران و استانها مستقر می باشند.

مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: در سال جاری این دفتر موضوعاتی نظیر تخفیف تهسیلات وام قرض الحسنه به ایثارگران همچنین اجرایی کردن ماده 51 قانون جامع ایثارگران را به جد دنبال می کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"