کد خبر: ۲۵۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

دامنه تولید خودرو با فروش به پایان نمی رسد

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در خصوص راهکارهای کاهش قیمت خودرو در بازار گفت : تولید کنندگان در هر بخش از فرآیند تولید  با افزایش بهره وری  و کاهش  ضایعات می توانند روی قیمت تمام شده محصولاتشان اثر گذار باشند.

دکتر اسماعیل جلیلی در ادامه گفتگوبا خبرنگار پارلمانی خبرخودرو ضمن تاکید بر اهمیت تاثیر گذار روند تولید در قیمت گذاری محصولات افزود : تولید کننده باید به سمت ایجاد تعادل در حوزه استفاده از منابع برای مدیریت قیمت پیش رود و این یعنی  استفاده بهینه از مکانیزاسیون ؛ فن آوری های نو در بخش های مختلف تولید و نیز آموزش و مهارت آموزی نیروها برای افزایش  بهره وری .

نماینده مردم لالی،هفتکل،مسجد سلیمان و اندیکا در مجلس شورای اسلامی همچنین ایجاد  یک بازار رقابتی را از دیگر عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت خودرو عنوان کرد و افزود : در شرایط فعلی با توجه به تعرفه هایی که دولت برای تولیدات خارجی در نظر گرفته عملا تولید کننده در یک بازار تضمین شده و بدون رقابت فعالیت می کند که دولت می تواند با کاهش تعرفه خودروهای خارجی با تکنولوژی بالا فضای رقابتی در بازار ایجاد کند.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد در چنین شرایطی مصرف کننده برای محصولی با کفیت مناسب هزینه بالایی نیز می پردازد و از سویی تولید کننده داخلی هم مجبور می شود برای حضور در بازار رقابت کیفیت محصولات خود را افزایش داده و فرآیند تولیداتش را مدیریت کند همچنین دولت هم می تواند  با مزیت هایی که برای صادارت و گمرک ایجاد می کند از تولید کننده داخلی حمایت کند.

این نماینده مجلس در ادامه به میزان سود تولید کننده ها  اشاره کرد و گفت : بایستی میزان سود دستگاههای مختلف را نیز به صورت منطقی تعریف کنیم  تا محصول تولید شده براساس روند تولید قیمت گذاری شود .

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو در خصوص خدمات پس از فروش محصولات تولیدی نیز گفت : یکی از مهمترین  اصول استراتژی مشتری محوری توجه ویژه به خدمات پس از فروش است.

وی افزود : امروزه فرآیند تولید خودرو در بیشتر خودروسازی ها مشابه یکدیگر می باشد و در چنین شرایطی برتری یک محصول نسبت به محصول دیگر بیشتر می تواند در ارائه خدمات پس از فروش باشد.

اسماعیل جلیلی با تاکید بر تلاش مجدانه تولید کننده ها در افزایش کیفی و کمی خدمات پس از فروش خاطر نشان کرد : دامنه تولید بعد از فروش به پایان نمی رسد و تا زمانیکه ارتباط مصرف کننده با محصول برقرار است این دامنه ادامه پیدا می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"